URGENT! Vacuna del papiloma
Hola! Sóc una noia de 15 anys i m'agradaría saber que passa en cas d'haver tingut relacions sexuals(fa temps) i m'haguin de posar la vacuna del papiloma d'aqui uns dies. La meva mare em va dir que com que tinc 15 anys m'han de fer una prova per veure si he tingut relacions sexuals o no, i en cas d'haver tingut relacions sexuals no em podran posar la vacuna. vull saber si això és veritat o no, i si és veritat com veuen si ets verge o no. Ho pregunto perquè me mare tendeix a dir-me mentides només per donar-me por i que li digui la veritat.
Espero que em respongueu ràpid sisplau, estic preocupada
Gràcies
Helena Angel

Hola anònim,
Moltes gràcies per escriure'ns! Fins on nosaltres sabem, no hi ha cap prova mèdica que pugui detectar o certificar si una persona és verge o no. Com a molt, la presència o absència d'himen pot donar alguna pista però no sempre és fiable, ja que hi ha noies que tenen l'himen fracturat o no en tenen tot i ser verges.
El que és possible és que et facin una analítica de sang i potser una exploració ginecològica abans de la vacuna. De totes maneres, volem recalcar-te la importància de ser sincera amb el metge, és bàsic, i sobretot quan parlem de vacunes. En concret amb la del papil·loma, hi ha molta polèmica de si cal o no cal posar-la (si t'interessa el tema, fes una cerca per internet per a crear-te una opinió personal).
Una abraçada molt forta!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL