Es normal?
Tinc un dubte desde fa un temps, i es que quan em masturbo sol duro molt poc (3 minuts) i en cabvi quan mho fa la meva novia duro molt mes i em corro mes. Nose perque es i magradaria saber si es normal, estic bastant preocupat.
Helena Angel

Hola Algu,
Encara que et sobti, és més habitual del que et penses! És normal que quan et masturbes tu sol duris 3 minuts (és la mitjana de duració a ritme orgàsmic) i que quan et masturba la teva novia, duris més temps. "Per què?" ens preguntes... doncs perquè quan ho fa la teva novia, ho fa al seu ritme, amb la seva pressió i no amb la teva. Tu saps exactament quina és la pressió exacte i la velocitat precisa per arribar a l'orgasme, ella no. Les noies soles també arriben a l'orgasme abans si es masturben soles que quan ho fa la seva parella.
És lògic que sorprengui perquè quan estem en parella estem molt més excitats però la resposta sexual humana no és només excitació, és autoconeixement, és ritme, i és velocitat de moviment (la que cadascú desitgi a cada moment).
Moltes gràcies per escriure'ns i utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat