Ser vegetariana aquesta edat és correcte?
Ja fa bastants anys que ho demano i per temes de creiexement han preferit que no ho fagi encara, però ara com ja sóc més gran i estic a l'altura i el pes que em toca m'han dit que ho puc fer. Però sense soplemnets perquè són molt cars.
Que faig ho probo m'ho recomeneu o com? Em sento bloquejada...
Merci per tot.
Alba Garcia

Hola anonimainlove!
Primer de tot, quan dius que t'han dit que ho pots fer, et refereixes als teus pares? al teu metge o la teva metgessa? Com que encara ets menor d'edat és important que puguis comentar-ho a la família perquè fer aquest canvi de dieta és una decisió molt important, tot i que es pot seguir una dieta molt saludable i equilibrada si es fa bé! És per això també que nosaltres sempre recomanem fer-ho a partir dels 18 anys. T'explico perquè:
Primer és molt important que identifiquis quins són els motius per canviar la teva dieta i ser vegetariana. Moltes vegades hi ha gent que vol fer aquest canvi degut a que creu que així aconseguirà perdre pes, i és una creença errònia! Si es vol perdre pes, primer s'ha de mirar si és necessari: si no estem seguint una dieta saludable, si tenim problemes derivats del sobrepès, en resum si un professional (de la medicina o de la nutrició) ens ho recomana per la nostre salut, i llavors ens donarà unes pautes especifiques per seguir una alimentació sana i un estil de vida saludable (i no necessàriament hem de deixar la carn o el peix). Ara, si el motiu és ideològic o de per exemple de valors contra el maltractament animal, llavors segueix llegint ;)
Segon, cal que coneguis els diferents tipus de dietes vegetarianes: hi ha persones que només deixen de menjar carn però si que mengen algun tipus de peix, hi ha gent que no menja ni carn ni peix però si que menja ous i làctics... i així podràs decidir quina vols seguir i en funció d'això estaria pensar sobre el que et comento a sota.
Seguir una dieta vegetariana o vegana requereix molta consciència per poder compensar els nutrients i vitamines que obtenim dels aliments d'origen animal (no sempre han de ser complements alimentaris, hi ha moltes vitamines que podem trobar a alguns altres aliments). Cal que t'informis bé amb un especialista (trobaràs alguns o algunes nutricionistes especialistes en aquestes tipus de dietes) sobre com obtenir tot el que el teu cos necessita dels aliments d'origen vegetal. Està ben informada et protegirà de tenir problemes de salut!
Et recomanem que si decideixes fer el canvi busquis assessorament nutricional i personalitzat durant els primers mesos per assegurar-te de que segueixes una alimentació equilibrada.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org