Sexe oral + masturbació
Hola,
tinc 23 anys i tot i que ja no sóc cap adolescent trobo molt interessant els temes dels que tracteu i m'agrada llegir-vos. Tinc tres consultes:
- Pel que sé, les its es poden transmetre també a través del sexe oral sense preservatiu. A mi tots els nois amb els qui he parlat d'això (tampoc he fet una enquesta, ho he preguntat a dos o tres nois que són als qui els hi anava a fer) m'han dit que amb el condó molestava molt o que no els hi agradava. Al final ho he fet sense preservatiu. Vull saber què fer en aquestes situacions, m'agrada fer-ho però vull que els hi agradi, i si amb preservatiu no els hi agrada doncs passo. Però per altra banda obviament vull protegir-me. Hi ha alguna altra manera de protegir-se?
- Sempre llegeixo a tot arreu lo bo que és la masturbació a un mateix per conèixer-te bé, etc. Però jo mai ho faig perquè només m'agrada quan m'ho fa un noi. És normal? Alguna vegada sí que em toco però sense arribar a posar els dit dins. Hauria de forçar-me i intentar "explorar-ho" fins trobar la manera que m'agradi? Quan m'ho fa un noi a part que m'agrada com m'ho fa, estic calenta i m'és molt més fàcil però jo sola és difícil arribar a aquest estat.
- Un altre dubte sobre la masturbació. També he llegit a tot arreu que les dones arribem a l'orgasme a través del clítoris, però jo no sé si és que és hiper sensible, però a la mínima que me'l toquen quan estic molt calenta em fa mal. Només arribo a l'orgasme per la penetració. I clar també hi ha el problema que la majoria de nois estan acostumats a intentar estimular el clítoris i quan m'ho fan a mi no m'agrada i els hi he de dir d'alguna manera (quan no hi ha molta confi és difícil i fins i tot a vegades encara insisteixen més perquè ho volen fer "bé"). En fi que vull saber si és normal que a mi em molesti que em toquin el clítoris. És real el mite de que hi ha les dones "clitorianes" i les "vaginals"? Llavors jo sóc vaginal?
MOLTES GRÀCIES!
Mariona Busto

Hola Marissa!
Ens alegra saber que t'agrada llegir-nos, i que t'hagis animat a fer-nos una consulta, encara que ja no siguis una adolescent ;)
Anem per parts:
1. Com molt bé dius pel sexe oral, tant a un noi com a una noia, es recomana l'ús d'algun mètode de barrera (preservatiu o banda de làtex), per evitar el contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Si estàs amb una parella estable, tots dos us heu fet proves i cap del dos té cap ITS, i a més teniu una relació d'exclusivitat (és a dir, que no teniu relacions sexuals amb altres persones), podeu practicar sexe oral sense protecció. Si no és així, encara que a algun noi no li agrada que li practiquin sexe oral amb preservatiu, és un tema de salut i de prevenció de riscos.
2. Nosaltres no som partidàries que hagis de "forçar-te" a fer res. Masturbar-se o no, és una decisió íntima i personal, que cada persona decideix si vol fer o no. En cap cas és una pràctica obligatòria. Si et ve de gust fer-ho, endavant, conèixer el nostre cos i la nostra sexualitat ens ajuda a l'hora de compartir-la amb altres persones.
3. Hi ha moltes noies que els hi passa el mateix que a tu, que l'estimulació directa del clítoris quan estan molt excitades els hi resulta molest. Per això és important conèixer què ens agrada i com ens agrada que ens estimulin per poder guiar a la persona amb la qual estem. Segurament prefereixes una estimulació indirecta, pels voltants, per la resta de la vulva, etc. i no passa absolutament res.
Pel que fa als orgasmes, és un mite que existeixin els orgasmes vaginals o clitoridians, d'orgasme n'hi ha un, però hi ha diferents vies d'estimulació per aconseguir-lo. En el teu cas, l'estimulació directa del clítoris et resulta molesta, en canvi amb la penetració i una bona excitació (i segurament amb una estimulació indirecta del clítoris) arribes a l'orgasme sense problemes!
Esperem haver respost als teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat