Amor i amigues
Hola,
La primera consulta que us vull fer és que sóc una noia molt tímida que sempre m'ha costat relacionar-me molt amb les persones amb qui no tinc confiança. Tinc 19 anys i cada vegada tinc més ganes de tenir parella, etc. En fi, que normalment, quan vaig pel carrer o on sigui, de vegades em creu-ho amb nois (desconeguts) que, ja sigui pel seu físic, com per la manera com em miren o per com ens creuem la mirada, m'atrauen i m'agradaria que no es quedés només en això, en una mirada. Així que la meva consulta era saber com fer-ho per acostar-me a aquests ''desconeguts'', tenint en compte que sóc una persona molt tímida i vergonyosa.
La segona consulta , i crec que la més important, és que a finals d'ESO i durant tot el batxillerat em vaig fer molt amiga de dues noies de la meva classe i durant tot aquest temps estàvem juntes gairebé les 24h, quedàvem durant els caps de setmana, per les festes ,etc. Ara ja fa entre dos i tres anys que estem a la uni, a una d'elles la veig sovint ja que estudiem a la mateixa facultat, però l'altra no. Encara que visquem a prop, noto que la nostra amistat, entre les tres, cada vegada es va distanciant més i em fa por perdre-les ja que jo, al ser timida, són les úniques amigues amb qui confio i amb qui de veritat em sento jo mateixa. Elles sí que és veritat que tenen altres amics, però ara veig que ja no tenen tant d'interès en estar juntes. Durant tot aquest estiu només ens hem vist un dia i si no sóc jo la que planejo fer coses juntes pel grup de WhatsApp, cap d'elles diu res. No sé, sembla que sigui jo la única que vull mantenir l'amistat, i em fa molta por perdre-les. Què puc fer?
Laia Sala

Hola!
Tinc la sensació que t'has posat l'etiqueta de "tímida" i que això et dificulta relacionar-te amb els altres. Tots tenim les nostres pors i, és cert, que hi ha persones que tendeixen a l'extroversió i altres a la introversió. Sembla que l'extroversió és el que s'espera de tothom, però no és així! La introversió és molt necessària per observar i analitzar els grups, ens serveix per veure com es relacionen i com ens hi podem relacionar nosaltres de manera satisfactòria. Així que deixa de posar-te aquesta etiqueta en negatiu i utilitza-la com una aliada (de prudència) ;)
Anem al gra:
• Pel que fa als nois, potser és difícil que inciis una conversa amb desconeguts de bones a primeres. Potser necessites una mica més de temps, un somriure, una mirada còmplice i trobar algun punt en comú (una afició, els estudis que teniu, amics en comú...). A vegades potser només és necessari un petit comentari i al proper dia ja serà més llarg... no tinguis pressa i deixa que vagi fluint
• Pel que fa a les teves amigues, possiblement esteu vivint un moment de distanciament. És possible que d'aquí un temps us torneu a retrobar o que torneu a tenir elements en comú per compartir. No podem obligar a ningú a "quedar-se" al nostre costat, així que si sents que elles (o una d'elles) no es preocupa per com estàs, no està pendent o no et té en compte... potser hauràs de posar una mica de distància! Aprofita aquest nou curs per relacionar-te amb gent de la classe (l'excusa dels treballs en grups és fantàstica) i així quedeu per estudiar, per fer el treball o per anar a prendre alguna cosa a mitja tarda. Dóna't l'oportunitat de conèixer més gent i deixa que ells et coneguin ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25