fobia
Hola adolescents, a vegades em fa cosa entrar a les botigues a comprar o simplement a mirar,crec que seràn bordes amb mi o em pressionaran a comprar algu i em fot molt que em passi... Des de que tinc memòria em passa, sempre he odiat anar a comprar sola a un lloc si no ho coneixo (o si ho coneixo depén del grau de confiança)
Sempre que em deien que anés a fer un recado o algo doncs m'entrava un nerviosisme i pensaments de que em tractaran mal (i segueix) i sempre que `puc no ho faig i vull acabar amb aquesta fobia pq no vull tenir 30 anys i passarho malament internament... A vegades no vaig a certes botigues nomes pel dependent si ja he tractat i ha sigut borde o pq no hi ha ningú.
Em podrieu ajudar sisplau? Merciii
Laia Sala

Hola!
Les pors i les fòbies són reaccions irracionals i desproporcionades a alguna situació. El que passa és que, malgrat un mateix reconegui que la por és irracional, continua vivint-la intensament.
L'única manera de fer front a una por és posar-la a prova. És a dir, començar a anar a botigues, mirar coses i marxar sense comprar (primer nivell); entrar a una botiga, demanar ajuda a algun dependent i finalment marxar sense comprar res (segon nivell); comprar un producte i fer una devolució al segon dia (tercer nivell).
Recorda que en els comerços els interessa tenir contents als clients, que seran amables amb tu i que entendran que no compris el producte. Si vols, porta preparades algunes frases del tipus: "no ho tinc del tot clar"; "esperaré a comentar-ho amb..."; "ho demanaré pel meu aniversari"; "deixa-m'ho rumiar", però hauràs de vèncer els teus temors!
També et pots fixar en les persones del teu voltant: Quines estratègies fan servir? Compren convençudes? Reclamen els seus drets als dependents? Son amables? .... i copia els comportaments que s'adiguin amb la teva manera de ser ;)
Si, tot i així, continues notant malestar o sents que no pots afrontar aquestes situacions, potser hauries de demanar ajuda a un professional i fer les sessions necessàries per posar-hi solució. Com ho veus?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25