Problemesss
Hola adolescents.cat, us escric aquesta consulta perquè ja fa uns 3 anys que tinc problemes a casa.
El cas és que el meu pare va començar a donar-nos bofetades als meus germans i a mi, al principi només eren de tant en tant quan estava molt cansat i li responiem malament, però com va anar veient que un cop ens pegava li feiem cas absolut les bofetades i els clatellots es vana anar fent més freqüents.
Jo sempre intento parlar amb ell d'aquest tema perquè ho deixi de fer però amb el meu pare costa molt parlar-hi i sempre acabem tots del malhumor.
Jo m'estimo molt el meu pare i m'agradaria trobar la manera d'ajudar-lo i ajudar-nos, però no sé com fer-ho perquè ell veu que pegar-nos és la solució mes efectiva que té perquè li fem cas i no ho veu com un problema gaire greu.
Per altra banda, no ho he explicat a ningú del que passa a casa meva perquè també sento com la necessitat de defensar al meu pare i no vull que el jutgin.
Què puc fer? És normal el que fa el meu pare?
Laia Sala

Hola!
Em sap greu la situació que vius a casa. Entenc que vulguis protegir el teu pare, però ell necessita ajuda i tu no l'hi pots donar. Què hi diu la teva mare? Què en pensa?
Sincerament, crec que has d'explicar el que està passant a casa a algú del teu entorn (professors, família....) ja que aquest comportament ha de parar!
Ningú pot viure inmers en una casa de violència o amb la por a ser picat pel seu propi pare. És natural que no vulguis que el jutgin, però d'alguna manera ha de parar aquesta situació. Ja has intentat parlar amb ell i no ha funcionat... Ara només tens dues opcions:
• Seguir callant i esperar que un dia "màgicament" deixi de pegar-vos.
• Dir-ho a algú (familiars) i buscar ajuda.
T'envio molta valentia!! Sé que és difícil el que faràs, però crec que escolliràs l'opció que millor et protegirà a tu i als teus germans
Una abraçada enorme!
Laia Sala
@teràpia25