secrets?
Hola adolescents.cat! Moltes gràcies per la vostra feina, serveix de molta ajuda, seguiu així. La millor pàgina.
Bueno, el problema que tinc és que, la meva germana gran m'amaga secrets i sóc la meva germana, no ho hauria de fer. Sempre ha estat així i mai diu res seu.
El tema és que l'altre dia anava buscant una llibreta i vaig trobar com un cuadern de pell i com mai l'havia vist vaig començar a fujellejar. Resulta que era el seu diari, i sé que no està bé mirar el diari de la getn però vaig començar a passsar les pàgines i cada vegada m'anava sorprenent més. Coses que no m'esperava i que li havien passat fa anys i m'he donat compte que no coneixo a la meva germana i que els meus pares crec que tampoc. Resulta que quan tenia la meva edat li havien passat coses i que la meva mare ho sap, però a mi no m'havia dit res.
Quan va vindre la meva mare a casa li anava a preguntar si savia tot lo de ma germana, però no vaig ser capaç i no tinc confiança amb ma germana ni res.
Què puc fer?
Pd: Ho sento per el gran text!
Moltissimes gràcies adolescents.cat, sou la emeva salvació!
Laia Sala

Hola anònima,
És natural que a vegades, entre els germans, hi hagi alguns secrets. Potser no t'ho ha explicat perquè eres massa petita, perquè tenia vergonya i no estava còmode, perquè se sentia insegura... no sabem quins motius la van portar a guardar aquest secret i li has de respectar aquesta decisió: és la seva intimitat! Això vol dir que també has de procurar no tornar a llegir aquest diari ni cap altre document privat, per molta curiositat que tinguis!!
Si vols saber coses de la teva germana l'hi hauràs de demanar! Busca alguna estona que estigueu tranquil·les i explica-li aquest malestar que tens: que creus que no et té confiança i no t'explica coses de la seva vida. Demana-li què la preocupa ara mateix i explica-li què et preocupa a tu. Potser així aconseguireu crear un clima de confiança que mica en mica anirà donant més estones d'intimitat ;)
Però no tinguis pressa, aquesta complicitat s'anirà construint amb el temps...
Laia Sala
Una abraçada!
@teràpia25