No sé que vull estudiar
Holaa!
Ara mateix estic a 2n de Bat Científic i encara no tinc clar quina carrera vull escollir.
M'agraden molt les mates i la física, tot i que els profes no hagin sigut gaire bons. Però també m'agraden la història i la geografia. També estic cursant el 6è de Grau Mitjà de Música i algun dia m'agradaria fer el Superior (aquesta ja és una altra història)
Quan vaig haver de triar el batxillerat ja vaig tenir problemes perquè com que se'm donen bé tant els números com les lletres no sabia què triar. El meu pare em va recomanar fer el científic perque se'm donaven bé les mates i com ell és enginyer doncs pensava que jo anairia millor cap a aquesta banda. Em sabia greu decepcionar-lo i em vaig apuntar al científic tot i que química i bio no se'm donessin bé.
El curs em va anar molt bé però crec que ha estat per culpa dels professors que he tingut els últims anys que he perdut interés per la física i la química per exemple.
Vaig triar història del món contemporani i em va agradar molt però ho trobava massa teòric. Vull dir, que jo notava que necessitava tenir assignatures amb nombres.
Crec que la societat a imposat uns mites sobre les carreres que fan decantar l'opinió de la gent i jo pensava que no hi entrava, però me n'he adonat i sí; crec que no em decideixo per fer una carrera social per por a que em diguin que és massa fàcil pel meu nivell. En canvi, fent una carrera de 'números', segur que tothom em diu que és tant difícil i tal...
El cas és que tinc diverses carreres en ment però no m'acabo de decidir per ninguna i m'agradaria que m'ajudessiu.
Poso les que més m'interessen amb pros i contres:
-Musicologia: m'agraden molt les assignatures però l'horari i les sortides professionals em diuen el contrari.
-Arquitectura: sempre em fixo molt en els edifcis i la seva estructura, a més les mates se'm donen bé i m'agraden. El problema és que fa temps que no faig dibuix tècnic i tinc por que sigui massa difícil.
-Periodisme: em sembla un grau molt interessant perquè et pots especialitzar en els temes que més t'agradin però em fa por que sigui una carrera massa teòrica.
-Història: smepre mha agradat molt la història però em passa com amb periodisme, em fa por que sigui massa teòric i que trobi a faltar el números.
-Enginyeries: no sé ben bé de que van i ara mateix no estic fent ni mecànica ni tecnologia industrial, em fa por que sigui massa difícil.
PD: Si veient el meu perfil sabeu d'altres carreres que em puguin interessar m'agradaria que me les diguessiu.
A 1r de Bat tinc un 8,4 de mitjana.
Laia Sala

Hola!
Entenc tots aquests dubtes i aquesta "por" del què dirà la gent. Però la meva pregunta és:
Quina carrera et farà feliç? Com t'imagines el teu futur? A què et vols dedicar?
Recorda que sempre ets a temps a canviar i rectificar i que la vida és molt llarga i permet fer grans salts professionals! Amb això et vull dir que el fet d'estudiar una carrera no et marcarà la teva vida per sempre, i això ho has de tenir clar!
Per tant, centra't en el que et fa feliç ara mateix, en el que més t'interessa, perquè farà que visquis l'estudi d'una manera més profitosa i més conscient ;)
Laia Sala
Una abraçada!
@teràpia25