2 consultes en una.
Bones! Primer de tot enhorabona per la feina que feu en aquest consultori!
Allà van els meus problemes:
1. Fa cosa d'un any, vaig deixar-ho amb el meu nòvio amb el qual portava dos anys. Ha estat un any complicat ja que mantenir la seva amistat m'ha ocasionat diversos moments de voler tornar amb ell i crec que encara no l'he oblidat del tot. El problema és que fa uns dies vaig anar a dinar amb el meu millor amic per explicar-li certs temes que em preocupaven de la meva vida ja que jo sempre dic que quedo amb ell a 'llorar las penas' i estàvem al faro del meu poble (Palamós) quan em va confessar que li agradava i s'havia enamorat de mi però creia que no estava a la meva alçada i que jo necesitava algú que em fes feliç. Jo em vaig negar rotundament a aquesta relació. No estic enamorada d'ell. El que passa és que li va fer el mateix a una de les meves millors amigues al febrer i ja no sé què pensar. Jo no vull perdre la seva amistat (ens veiem poc) però crec que l'estic evitant al menys via WhatsApp. Què puc fer?
2. L'altre cosa que em preocupa més, són els estudis. Em sento incompresa pel món. Només he trobat comprensió en el meu millor amic (el de l'altra consulta), dos professors (amb els que vaig acabar completament destrossada plorant), les meves dues 'mamis' de la feina (treballo i estudio a la vegada) i la parella de la meva mare. Tothom diu que tinc capacitat per fer una gran carrera amb la mitja que tinc del batxillerat però jo no vull fer una carrera. Em nego! No m'agrada cap i no vull passar-me 4 anys malgastant diners en una cosa que sé que no em valdrà la pena. A mi m'encanta el turisme, el protocol i el món dels aeroports, per tant he decidit que faré algun grau superior dirigit en aquests aspectes. El que passa és que estic farta d'haver de donar explicacions i que la gent em qüestioni. Tinc molta pressió a sobre i ja no puc més. Com canvio la situació? Saps si hi ha alguns estudis relacionats amb el que t'he mencionat?
Merci per tot i sento si m'he enrollat molt.
Petons costaners!
Laia Sala

Hola!
Anem a pams:
1. Si aquest amic no t'agrada, vas fer molt bé sent sincera! No ens podem quedar amb algú només per "pena". Si ara necessites posar una mica de distància, diga-li. Explica-li que no et sents còmode amb el que et va dir, que no vols fer-li mal i que necessites una mica d'espai. Veuràs com ho entendrà i mica en mica podreu redirigir la vostra amistat (si tots dos voleu).
2. Crec que tens molt clar el tema dels estudis, així que sigues ferma i parla amb qui hagis de parlar. Sigues honesta amb els teus motius i deixa un temps per tal que les persones ho puguin pair. A vegades costa entendre que una persona que estimes no té la mateixa manera de pensar. Però tu mateixa has dit que vols estudiar una cosa que et motivi, oi? Doncs http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/cicles/gs/
" target="_blank">busca-la! ;)
És important que siguis coherent amb qui ets tu i com penses i crec que ho estàs aconseguint!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25