Nose si el meu pes es correcte
Tinc 14anys, medeixo aproximadament 1'75 i peso 57kg, la gent em veu prima pero jo no m'hi veig. Tothom em diu que haig de menjar mes, que estic molt be de cos. Per esmorzar no menjo casi mai res, avegades dino bastant be pero hi ha vegades que no, no sempre breno i el sopar poques vegades me l'acabo. Aquest any he deixat de fer extrescolars d'esport. El meu pes es el correcte per la meva edat i la meva alçada?
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure'ns al consultori.
Ens demanes si estàs en un pes saludable, i amb les dades que ens deixes podem dir que estàs al límit entre un pes saludable i un pes baix. Però això no determina res! El més important és seguir uns bons hàbits saludables, una bona alimentació i esport moderat. I pel que ens expliques últimament no estàs menjant gaire bé.
Dius que la gent et veu prima, i que tu no ho veus així. El que ens preguntem és: perquè et costen alguns àpats? Perquè et preocupa el teu pes?
Pensa que fent això pots estar posant en perill la teva salut: tant física, perquè si el teu cos no rep els nutrients que necessita es pot posar malalt; com mental, perquè si el teu pes és saludable no hauries de voler canviar-lo reduint les ingestes de menjar, perquè això et podria portar a obsessionar-te.
Pel que fa als àpats, és important que facis els 5 àpats al dia, perquè el teu cos està creixent i necessites aquesta energia! Sobretot l'esmorzar és molt important per poder tenir energia per anar a l'institut (el cervell és l'òrgan que més energia necessita per funcionar bé!).
Ens preocupa que no et puguis estar sentit bé amb tu mateixa. Sabem que estàs en una època de canvis, en una època difícil, on costa trobar gent que et pugui entendre. Si vols que un dia en parlem més tranquil·lament, pots respondre aquest missatge, o trucar-nos al 93 454 91 09.
Espero haver-te ajudat!
Un petonet ;)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org