Menjo molt, però quan començo no puc parar
Hola!
Sóc una noia de 13 anys que menjo (i sempre he menjat) molt. Bé, la qüestió és que hi han vegades que em dic "va, aquesta setmana menjare bé, en plan fer un xic de dieta" però el problema es que em costa molt fer-ho. Em doneu algun consell per no picar tant entre hores? I alguna petita dieta a seguir?
Gràcies! M'encanta com ho feu, seguiu així!
PD: no soc ni molt prima ni molt grassa. Estic normal tirant cap a prima però el que passa es que tinc molt de pit i soc gran
Alba Garcia

Hola bonica!
Moltes gràcies per la teva opinió! Ens encanta que t'encanti, i ens encanta poder-vos ajudar! :)
A veure, en demanes algun consell per no picar tant entre hores, dius que et costa seguir una dieta, i que sempre has penjat força.
Primer: No ens acaba d'agradar tot això de les dietes... Pensem que si no es per recomanació d'un o d'una professional no hauriem de posar-nos a fer dietes! El que sempre recomanem es incorporar una alimentació saludable per poder seguir un estil de vida sa.
En comptes de buscar alguna dieta, és important que revisis com és la teva alimentació: si és equilibrada, quants cops menges al dia... etc.
Per poder saber si estàs seguint una alimentació saludable et deixo un enllaç que explica la piràmide alimentària: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
">
A vegades podem picar entre hores si el nostre cos no s'ha alimentat bé a altres moments del dia, o també pot passar que piquem per "plaer" o per "ansietat".
Nosaltres sempre diem que el menjar no ha de ser ni un premi, ni un càstig, ni una font principal de plaer. És evident que menjant es gaudeix molt! Però hem de evitar crear la rutina d'associar menjar amb els petits plaers del dia, podem buscar altres coses com: escoltar música, fer un passeig, una bona dutxa, un automassatge, un moment de meditació, una estona per ballar,...
I l'altre cosa que t'he comentat, a vegades podem recórrer a menjar quan no ens sentim bé: quan estem preocupades, avorrides, nervioses, ansioses... Si creus que et pot passar alguna vegada et donem una estratègia alternativa: Escriure en un full el que estàs sentint i pensar una manera per gestionar aquella emoció. I també podria ser bona idea buscar una altre cosa alternativa com les que he escrit més amunt.
Espero haver-te ajudat!
Un petonet ;)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org