Faig esport i no vaixo...
Hola adolecetns.cat!!
Primer de tot, felicitar-vos per la feina que feu...sou moolt graans!
Mireu tinc un problema, i es que soc una noia de 13 anys i ultimament em trobo amb més panxa que abans. Faig futbol i ara fa un mes vaig començar a fer natació. També ultimament, menjo verdura i bec molta aigua. No se si es la meva constitucio, els meus pares son llatins, a vegades menganxo molt al ordinador i sec bastantes hores, o pel menjar, menjo bastant. Quan tinc la regla, o quan em barallo amb la meva mare, menjo xocolata. Reconec que no estic gaire diguemne "gorda". No se que puc fer per baixar de pes... Ahhh, tinc els musculs bastant grosos, problemes de bessons, i un pare em va dir que era pke menjava massa carn. Esque em vull proposar a baixar moolt pes per l'estiu..
Gràcies, petons!
Carlota López Ballestar

Hola bonica!
Moltes gràcies! M'alegro molt que t'agradi i poder-vos ajudar.
Hi ha varies coses a comentar amb el que dius:
1. M'alegra que et donis compte de que no estàs grassa. Però per altre banda dius "vull posar-me a baixar molt de pes per aquest estiu". Perquè? Perquè vols baixar molt de pes si no ho necessites? Quin ideal de bellesa irreal estàs perseguint? A vegades, ens fixem amb les imatges que ens ensenyen en els mitjans de comunicació (instagram, publicitat, etc. ) però has de pensar que totes aquestes imatges son irreals. Si ens retoquessin amb photoshop tots seriem perfectes, però no reals.
2.Per altre banda, l'estiu? Perquè has de perdre pes per l'estiu? Imagina que visquessis en un lloc on sempre fos estiu... lo important és estar saludable i valorar-te tal i com ets. T'escriuré la frase que em va donar una noia en un taller fa uns dies "L'objectiu no ha de ser canviar-te sinó acceptar-te tal i com ets, entenent que la perfecció no existeix".  Penso que et pot ser molt útil.
3. Menjar verdura i coses a la planxa no és equilibrat i per tant no és saludable. Intenta seguir una alimentació variada i equilibrada, sempre és la millor opció.
4. Està genial que facis esports que t'agradin. Això és el que farà que incrementis la teva musculatura no menjar molta carn. Tot i així, és important que sàpigues que la musculatura igual que el pes també es veuen influenciades per la genètica.
Espero que tot això et serveixi una mica.
Una abraçada guapa