La meva germana i el cant
Resulta que tinc una germana molt orgullosa i una miqueta creguda i jo mai he sigut com ella i sempre discutim molt per tot, ja que estem com rivalitzades i em fa sentir fatal.A mi m'encanta la música i cantar, i tothom que em sent diu que ho faig genial i que tinc un do per això, i l'any passat em vaig apuntar a classes de cant i vaig millorar molt ja que la professora és molt professional i maca, i em va agradar molt.Gravava cançons meves amb ella , practicava piano...etc.La música és l'únic camp on em sentia com que ella no em podia molestar ni fer-me sentir malament, ja que ho feia bé.Resulta que últimament ella va dient als meus pares que vol fer cant amb la meva profe i em va dient que a vegades quan grava (tenim un estudi a casa) sent que ho fa millor que jo i jo em sento fatal, ja que era l'únic camp en que jo estava segura de que la superava.A més, la música és l'única cosa en que sóc millor que ella i ara no puc refugiar-me en res, ja que ella és més guapa, social i jo no tinc gaire vida social i ella té molts amors...etc.Em sento fatal, que faig???
PD:Ella té 18 anys i jo 13.
Laia Sala

Hola!
Ostres! quina rivalitat que esteu vivint!
Tu tens molt clar que t'agrada la música, que disfrutes practicant i aprenent... i això ningú t'ho pot prendre!! Aquest plaer és només teu! No té a veure amb el que faci la teva germana, ets tu i la música.
I si ella vol fer cant, quin problema hi ha? No deixis que la relació amb la teva germana defineixi qui ets tu. A vegades has de deixar de banda la seva personalitat i centrar-te en tu.
A més, no et pots comparar amb ella! Esteu vivint moments molt diferents! Ella ja està acabant la pubertat i en tema estudis ja ha d'enfocar-se cap a una formació laboral. En canvi, tu estàs començant tot el procés de l'adolescència i al mig dels estudis obligatoris. No esteu en un mateix moment, no és hora de comparar-vos.
Intenta no entrar dins aquest "joc" amb ella. Quan vulgui demostrar que és millor que tu, valora-li les seves qualitats (veuràs com es queda!).
I sobretot, continua disfrutant de la música!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25