La meva amiga te anorexia?
Som 3 amigues q estem preucupades per una altre amiga nostra (x), des de l'estiu q no ens veiem les 4 juntes, fins q al començament de l'escola ens vem retrobar. Al retrobarnos les 3 vem notar q (x) s'havia aprimat. Jo li vaig dir:
- ostres t'has aprimat!
I ella em va contestar:
- sí, es q aquest estiu he estat sortint sovint amb el meu pare.
Nosaltres no vem notar res estrany pq estava be. Pero a mesura q anaven pasant els dies estava mes i mes prima. A mes a mes ella ens va comebtar q feia molt mesos q no li venia la regla, nosaltres li vem dir q anes el metge. Ella i va anar i el matge li va dir q era causa de la forta baixada de pes, i q el seu cos havia decidit no perdre sang amb la regla pq sino es podria desmaiar.per aixo el metge li va dir q havia de fuanyar mes pes i ja esta. A part de la regla a perdut molta masa muscular, i ara ja no es tan bona com avanç en l'atletisme.
Aquests ultims dies estevem super preucupades per ella pero no li podiem dir;
-una cosa tebs anorexia?
Noslatres li anaven fent preguntes amb indirectes. A l'hora de la dutxa cada dia era pitjor, no tenia ni pits ni cul i se li marcaven cada com mes els ossos. Era casi un escalet.
Avui, em anat a competir i el pare d'una de noslatres i el pare de (x) ens ha explicat q el pare(x) li havia dit q (x) s'havia aprimat 15kg!
Ara nosaltres estem molt espantades per la nostre amiga(x) i volem saber q podem fer pq millori, amb qui podem parlar, amb la entrenadora? Amb els seus pares( q no tenim gaire confi)? Amb ella? I q els/li diriem?
Necessitem ajuda.
Laia Sala

Hola boniques!!
És genial que la vostra amiga tingui amigues que es preocupen per ella i per la seva salut. Independentment que estigui més o menys bona, el que és preocupant és la pèrdua tan brusca de pes i la retirada de la menstruació.
Pel que expliqueu, el seu pare n'està al corrent (com a mínim de la baixada de pes).
Podeu fer dues coses per ajudar-la:
• parlar amb els adults responsables: la vostra entrenadora, els seus pares o els vostres pares.
• Fer-li costat i recordar-li les coses boniques de la vida: quedeu per fer allò que us agrada, passeu estones divertides i plenes de rialles. Eviteu quedar per anar a menjar alguna cosa, millor aneu a jugar a bolos o a mirar una pel·lícula... Escolteu-la i pregunteu per les seves preocupacions. Demaneu-li consell i feu-la sentir útil i important a les vostres vides.
• Recordeu-li sovint les seves fortaleses. els seus punts forts i el que us agrada d'ella.
Segurament necessita molt carinyo, així que... feu-li costat!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25