Es molt urgent de debó
Bona tarda,
Se que he fet la consulta als 4 departaments però de debó que necesito ajuda.
Tinc una amiga que he conegut aquest curs a clase i el seu novio es un maltractador.
Tenen una relació molt toxica, ell la manipula, fa amb ella el que vol i la maltracta psicologicament cada dia. Jo vaig pasar per una situació semblant i tot i que tothom m'ho deia jo no era capç de veure lo perillós que podia arribar a fer fins que em va pegar.
Ella l'a deixat 1000 vegades pero sempre li molta el numero, es posa a plorar i ella torna a caure. Fa uns dies es va plantar i ell es va posar molt agresiu: Va começar a insultarla, amenaçarla que la mataria, cridar etc. Enmig del pati del institut!!! Tot i aixi ella mai acaba de posar fi a aquesta relació. Sempre busca excuses: Que si som veins i per aixo venim junts al institut, que si li fa pena veure'l aixi, que si es porta molt be amb la seva sogre... Jo crec que el que pasa realment es que li te por perque s'imagina fins a on es capaç d arribar.
Un amic seu i jo estem molt preocupats per ella, ja no sabem que fer, es cuestió de temps que aixo se li envagi de les mans i no sabem com aturar-ho. Hem intentat que s'obris amb nosaltres, que ho parles amb adults etc. Però ella es molt timida i li costa molt.
Agraïm molt la vostre atenció, moltes gracies
Laia Sala

Hola anònima,
La vostra amiga té molta sort de tenir la vostra amistat. Continueu al seu costat, escolteu-la i consoleu-la. Equilibreu les estones on l'escolteu amb estones on li mostreu la realitat (si sempre li dieu que la seva parella l'està maltractant... deixarà de confiar en vosaltres).
A part d'això, és molt important que aquesta situació arribi a persones adultes que la puguin ajudar: Comenteu-ho a algun professor/a de confiança (així podrà estar més pendent de la seva relació i reaccionar davant situacions complicades); parleu amb els seus pares i expliqueu-vos la vostra preocupació.
La clau és que ella se senti acompanyada pels seus amics. Veureu com mica en mica aconseguirà sortir d'aquest cercle de maltractament.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico