menjar
hola! soc una noia de 15 anys i aquedt any estic estudiant a Irlanda i estic vivint amb una familia d'acollida. resulta que aquí a irlanda es dificil menjar sa, i tenir una dieta equilibrada, i a la casa que estic no es que mengin molt malament pero tampoc son gaire sans. jo ja porto un temps intentant menjar tan sa com puc (3 peces de fruita i i tento fer els lunchs sans amb el que hi ha per casa). resulta que em vaig passar tot el primer trimestre comprant xocolata i galetes per a mi. ara l'unic que faig quan soc a casa es pensat en menjar especialment galetes i xocolates i coses d'aquestes. en canvi quan soc am cole intento ser healthy ja que moltes ho son. no em vull gastar mes diners en menjar i no se com preparar-me els apats per tal de ser tant sana com possible ja que m'he engordat bastant i no estix a gust amb mi mateixa.
tambe intento fer esport pero jo mai he estat molt atletica, si vull fer qualsevol esport el faig a casa cosa q a vegades fa mandra sobretot amb el fred.
se que nomes em queden 3 messos a irlanda i que despred quan torni a bcn amb la vida qe porto em tornare a aprimar i tornare a tenit el cos com avans, pero no em sento comoda amb mi mateixa en aquestes moment. que puc fer?
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Primer de tot has de saber que el que t'està passant és molt normal i molt habitual. Normalment quan anem a viure fora ens trobem amb un tipus d'alimentació molt diferent i això els primers dies ens fa molta il•lusió però després ens pot arribar a angoixar bastant.
Penso que el que dius d'intentar menjar més fruita està molt bé. També pot ser divertit que els i ensenyis receptes catalanes o espanyoles. No sé si t'agrada gaire cuinar, però també els hi tendeix a agradar molt i pot ser una activitat divertida.
Penso que el que expliques de les galetes i la xocolata també pot haver afavorit que comencis a sentir-te malament, és com si sentissis que el tema alimentació està totalment descontrolat. Intenta no preocupar-te tant per el tema alimentari, pensa que et queda poc temps per tornar a casa. Com dius, un cop tornis tot es tornarà a normalitzar. No deixis que el tema del menjar t'espatlli l'experiència que segur que és genial.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga