despullada
Holaa!
Se que es extrany qe no m'hagi liat mai amb 19 anys, quan en aquesta web veus a gent de 13 que ho ha fet (si, aquest tema em deprimeix xD) i tenia dubtes:
Encara no he tingut parella (mai m'he volgut liar amb qualsevol, i quan m'enamoro mai ha sigut reciproc) i quan tingui pues que només pensar-ho, em fa cosa fer-ho i que la meva parella em vegi despullada, només pensarho em fa cosa igual que fer lamor...No se q fer quan passi, no vull tenir parella i despues rajarme i dirli que no pq em fa vergonya i por... Que puc fer a la hora q passi??
Com a altra cosa, també crec que a la hora de fer petons amb llengua salivaré molt perque sempre que me la empasso torno a salivar molt... Algun truc a l'hora de que em passi?
Moltes gràcies.
Mariona Busto

Hola!
Encara que et sembli mentida hi ha moltes persones que amb 19 anys encara no s'han embolicat mai i no han tingut parella, per tant, tranquil·la i fora pressions. Pensa que respectar el teu propi ritme és fonamental! Així que no vulguis córrer, ni et pressionis, perquè "ja toqui" fer-ho.
Quan arribi el moment i tinguis parella, és molt important que tingueu confiança entre vosaltres i pugueu parlar d'allò que us preocupi. Si ve el moment de fer el teu primer petó, gaudeix-lo, que normalment els primers petons mai s'obliden. Si l'altra persona té experiència, deixa't portar, que pugui ser ell qui porti el ritme i veuràs com tot flueix. Recorda que ningú neix ensenyat, per tant, dóna't temps per anar-ne aprenent de mica en mica i sense presses.
Recorda que encara que tinguis 19 anys, això no vol dir que hagis de "cremar tots els cartutxos" en un sol dia. La confiança amb la persona amb la qual estiguis és bàsica, i si la construïu bé, veuràs que despullar-te davant d'ella no et resultarà tan complicat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat