PROBLEMA
Hola, soc un noi de 16 anys i sempre que em masturbo la meva pell no acostuma a baixar gaire, em costa molt que baixi i arribat un punt em comença a fer mal. La qüestió es que els meus pares no ho saben llavors nose si hauria de anar al metge.
Em fa molta vergonya dir-li als meus pares.
QUE PUC FER??
Helena Angel

Hola Catalunyalliure,
No és gens estrany que el gland quedi cobert pel prepuci, això es coneix amb el nom de fimosi.
Saps què és la fimosi? Està relacionada amb la pell del penis, que
impedeix o dificulta que el prepuci (que cobreix la punta o cap del
penis), es retregui adequadament (pel que dius, sembla que això
t'estigui passant a tu). En els nens petits aquesta situació és natural i
es resol gairebé sempre per si sola, però quan es presenta en els joves
o en els adults pot causar alguna infecció, però no sempre.
És habitual que la fimosi no desaparegui sense tractament. Una higiene
adequada és molt important per evitar infeccions, però en els casos més
persistents pot ser que sigui necessari fer una circumcisió, que és una
cirurgia ràpida i senzilla que consisteix a eliminar la part de la pell
del prepuci que sobre, per deixar el gland al descobert.
Per tant, en el moment que decideixis, fes una visita amb el metge per
resoldre dubtes i veure si en el teu cas, el que hi ha és una fimosi o
no.
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
www.consultajove.cat