No estic agust
Ja fa temps q no estic agust amb el meu cos però ara últimament estic molt pitjor perquè hi ha cops q el meu "cap" em diu q deixi de menjar perq estic gorda (hi ha dies q ho fet per sentir-me més agust amb mi) , si q es veritat q estic bastant gorda , per una part tinc ganes de deixar de menjar per poderme aprimar i sentir-me agust amb el meu cos , però per una altre part tinc por d'agafar alguna enfermetat. No se q fer.
Alba Garcia

Hola bonica!
Entenc el que ens comentes... Sembla que hi ha una veueta al teu cap que et tortura dient-te que "estàs malament" i que "has de aprimar-te".
Moltes vegades en el nostre cervell es creen pensaments d'aquests, per totes les influencies que hem rebut des de ben petites, que ens diuen que si no estem primes no serem guapes, no triomfarem i no serem felices.
Aquests pensaments fins i tot poden arribar a ser tant potents, que ens afectin tant fortament la nostre autoestima, que fins i tot ens veiem pitjor del que estem.
En aquests moments m'agradaria que escoltessis una mica més a aquesta part que "no vol deixar de menjar" perquè sap que en el fons això li portarà més coses negatives que positives.
A vegades, quan no ens sentim bé amb nosaltres mateixes pensem que la solució és canviar allò que no ens agrada... però no és la solució! L'autoestima parla més sobre acceptar-nos i estimar-nos tal com som que no de assenyalar allò que la societat ens ha dit que tenim malament. Qui vols que guanyi? Tu i la teva autoestima? O els valors de la societat que han infectat a la nostre ment?
Sé que és un camí difícil,... però no estàs sola! Hi ha moltes dones i noies que també es senten així... no has de passar per això tu sola! Podries parlar-ho amb algú de confiança i veuràs com et sentiràs millor.
Torna a contactar amb nosaltres quan ho necessitis o si tens més dubtes!
Una abraçada
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org