problemes d'una amiga
Hola, tinc una amiga(3r ESO) que es molt insegura d'ella mateixa,no te gaire autostima. Fa dos anys la gent de la classe es posava amb ella hi ho passava molt malament.L'any passat es va fer molt amiga d'una noia que també li passava el mateix però ja no ho passava tant malament perquè sempre estava ella i es comprenien però ara aquest any la seva amiga s'ha anat distanciant d'ella i ara es troba sola,si abans ja era timda i tancada ara ho es més,jo hi ella estem en classes diferents, per tant no podem anar juntes però ens hem fet més amigues i l'aprecio molt, ella ara te molta confiança amb mi i m'ha explicat que cada vegada li costa més parlar amb la gent de la classe, que es troba sola i algunes vegades ha vingut a la classe plorant perquè l'havien fet fora del grup(la seva anterior amiga)ella es una noia molt treballadora i amb la gent de confiança s'expressa molt bé.tot això l'esta afectant molt la gent es riu d'ella pel simple fet de ser xinesa i pels seus gustos algunes vegades m'ha dit que volia acabar ;morir-se. jo li he dit que no , que em tenia a mi hi ha més gent però ara cada vegada ho diu més sovint després de la frase de:jo no tinc els collons de fer ho .però estic preocupada, quan em diu això jo no ser que dir-li no he passat per la mateixa situació tant forta que ella. Hi va haver una vegada que estava plorant i una mica enfadada que em va dir que li feia ràbia veure que la gent estava feliç i que ella tenia els seus problemes ningú li dies res el dia després em va demanar perdó crec que també ho deia per mi tot i que en aquell moment no hi vaig caure hi quan em va dir allò doncs em sentia malament perqué ella es preocupa pels altres.més d'una vegada m'ha trucat per demanar-me perdó per que segons ella es fa molt pesada i que cadascú té els seus problemes i no atabalar-me en els seus quan es tot el contrari per que quant no em diu res em penso que s'ho esta guardant i no ser que farà.
estic preocupada,no li vol dir a ningú lo que li passa, només ens ho ha dit a tres persones, a la seva mare li ha comentat algú però no tot.havia pensat de dir ho algú més però crec que s'espatllarà per que si s'entera es sentirà malament,ella confia molt amb mi i no vull que es senti"traida",i no vull que faici res del que s'arrepenteixi.
gràcies :)
Laia Sala

Hola!
Sé que és difícil afrontar aquesta situació, però sembla que la teva amiga ha arribat a un punt crític. Entenc que no la vulguis "trair", però l'única manera d'ajudar-la és buscant ajuda, buscant algú amb qui poder parlar tranquil·lament de la seva situació i deixar cuidar-se.
El pròxim cop que et digui una cosa d'aquestes, t'hauràs de quadrar i dir-li que no pot continuar així, que tu no saps com més ajudar-la i que li hauràs de comentar a la seva mare. Segurament ella et demanarà que no ho facis, però tu t'has de mantenir ferma i, si vols, pots donar-li una altra opció: dir-ho a la vostra tutora.
No cedeixis i, si s'enfada, recorda que és pel seu bé. Tu sola no pots assumir tot aquest pes, d'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico