perque hem pasa
Hola!
Soc una nena de 14 anys, no m'ha pasat mai i ultimament desde fa 15 dies hem pasa molt sovint, a casi totes hores, hem marejo tinc una sensacio de com quan vas amb cotxe i et marejes, no de perdre l'equilibri sino de q el cap hem fa voltes, doncs aixi casi tot el dia i tambe hem pasa molt al insti que de cop hem donen com sofocos es a dir començo a tenir molta calor i necesito que hem toqui l'aire. Es normal que hem pasi? Perque hem pasa?
Laia Sala

Hola!
Amb la informació que em dones és difícil que et pugui dir què et passa. Primerament et demanaria si t'alimentes bé o bé has fet algun canvi en la teva dieta o rutina. A vegades el cos necessita un temps per adaptar-se als canvis. També és possible que portis un temps molt atabalada i portant un ritme molt elevat, de manera que el cos t'avisa que t'estàs passant i que hauries de reduir el ritme.
Una altra possibilitat podria ser que tu et generessis aquesta sensació. És a dir, estant tant pendent del teu cos i de les teves sensacions és probable que detectis el mínim canvi, de manera que el teu cap ja s'activa pensant que et torna a passar i aquesta preocupació és la que realment activa aquesta sensació de mareig o de falta d'aire.
Intenta aturar-te uns dies i observar-te. Si pots, frena una mica el ritme i busca estones de calma i distracció. També pots explicar a la teva mare o algú proper aquesta sensació: compartir-ho també t'ajudarà. Si al cap d'un parell de setmanes continues amb aquest malestar, demana hora al metge per poder fer una valoració física ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico