Feta un lio
Hola!
Soc una noia de 18 anys i porto des dels 15 amb la meva parella. L'estimo moltíssim i estic molt enamorada però ultimament no sé què em passa... es com que saber que portem molt temps i que soc molt jove i de les poques noies que a la meva edat no està soltera com les demés em fa sentir una mica lligada. I ell no m'agobia, pero el compromis que tenim a vegades si. I es extrany perque no em veig sense ell ni el vull deixar ni res pero tampoc vull estar tota la vida lligada a una persona i no poder viure altres experiències nose... també sento atraccio per altres persones, cosa que es normal i tothom sent, pero ultimament son mes fortes i tinc ganes de liarme amb altres que no siguin la meva parella i buscar més "morbo". No se que hauria de fer, si dirli, si aclararme... perque tampoc se que vull exactament, nomes vull estar amb ell pero a la vegada no... vaya lio. A més ell tampoc es de relacions obertes (ja li vaig plantejar fa temps) i es una persona que per liarse amb algu necessita establir vincles forts perque sino no li ve de gust, cosa que jo podria fer i no donar tanta importancia a altres persones que no siguin ell. Per aixo em raya perque no el vull deixar i tampoc puc obrir la relacio pero no estic 100% be...
Laia Sala

Hola!
És cert que a vegades una relació de parella ens pot fer sentir lligats. De fet, aquest és el pacte que s'ha establert en la nostra societat sobre les relacions de parella. Com tu dius, hi ha possibilitat de fer un altre tipus de contracte, però la teva parella no ho vol. Així que et toca prendre una decisió. Has de valorar realment què t'aporta aquesta relació (és rutina? és seguretat? és futur? per la por a estar sola? perquè et diuen que és un bon noi?) i què t'atrau de no tenir parella (decidir per tu mateixa? Embolicar-te amb altres persones? assemblar-te a la resta de noies de la teva edat?)
A vegades hem de trobar exactament el motiu del nostre malestar per poder prendre una decisió meditada. És a dir, quina decisió et farà estar millor en un futur? seguir la relació? Donar-vos un temps? Trencar-la?
Sé que és complicat, però la decisió és teva perquè les conseqüències les patiràs tu.
No has de decidir-ho ara, simplement observa't durant uns dies i ves valorant com et sents (quan estàs amb ell, quan estàs sense ell...), si ho necessites organitza una petita escapada amb les teves amigues. Potser l'únic que necessites és passar més temps amb altres persones...
Pren-te el teu temps i escolta't
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico