Soc Diabètica i no em puc controlar!
Hola, Bones.
Mai no he pensat que arribaria a escriure aixó. Pero ha arribat el moment de demanar ajuda.
El cas esque soc diabetica de fa més de 5 anys i encara no he arribat a controlar-me. És a dir, hi ha temporades que vaig bé, que m'hi poso i faig exercici fisici i menjo bé i estic perfecte i contenta. Pero la majoria del temps que he sigut diabètica estic malament. El meu pes no es normal, no estic exageradament gorda, pero tinc més pes del que hauria de tenir un diabètic com jo, Tipus I.
No se que fer, tinc una obseessio per els dolços, desde xocolata fins a galetes o qualsevol cosa dolça. I esque per molt que ho intento em costa moltissim fer dieta. Bueno si pogués només deixar de menjar dolços sense fer dieta estaria més que contenta.
Arribo a un punt que em fa vergonya fins i tot anar a les visites de seguiment, perquè sempre ens trobem amb el mateix problema, i no se si les doctores pensen que el problema es que no m'arriba la insulina o si directament no s'ho creuen. Pero esque a cada visita anem fent cambis i tot segueix igual, i el temps va passant i no se si estic be o directament fatal interiorment. Cada dia visc amb aixó de que algun dia em fallara algun organ i ja no hi haura marxa enrere, pero desgraciadament després de lamentarme i plorar. Segueixo fent el que em dona la gana.
La veritat esq no faig el que em dona la gana, pero es aixó que paso per un supermercat i dic va entro a comprar alguna cosa aixi per picar. I lo mes fort esque em cardo un paquet de xocolata enter, o sigui ni una persona que no es diabètica se la pot acabar i jo sent-ho me la cardo sense pensar... I al rato ve el rollo de cardarme insulina. Em trobo malament interiorment, i despres em passa. I així successivament.
Han hagut algunes èpoques que m'he mantingut durant un mes o algo similar, fent exercicis portant la meva dieta, sense ingerir res dolç per no enganxarma a la tentació. I quan he anat de visita la glicada m'ha baixat una mica. Pero després he tornat a menjar alguna cosa dolça i m'he tornat a enganxar. I la meva vida va així, ho deixo i torno. Pero a canvi de una persona normal, poso la meva vida en joc.
No se que fer per seguir sense tenir aquestes addiccions al sucre. I poder tenir una vida normal sense viure amb la por de si demà m'emputen una cama o em treuen un ronyó!
Gràcies, i disculpeu per el super text...
Alba Garcia

Hola guapi!
Primer de tot: No demanis disculpes. Nosaltres estem aquí per llegir-vos i per poder-vos ajudar, i que detallis tant bé com et sents i el que et passa ens facilita molt que puguem entendre't i donar-te una resposta que et pugui anar bé.
Entenc que estiguis molt preocupada. Segurament va ser molt dur quan et van dir que tenies diabetis, això per si sol ja és un impacte emocional important per les persones. (Moltes vegades la gent no n'és conscient, però és dur saber que tens una malaltia i que has de prestar més atenció en algunes coses, cosa que et diferencia de la resta de persones).
Amb tot el que ens expliques hi ha una cosa molt clara: estàs patint. Tota l'estona has anat comentant "trobar-te malament interiorment" i el fet de que no puguis controlar el tema de consumir aquest tipus d'aliments també va molt vinculat a aquesta patiment segurament.
A més també tens por de les conseqüents que pot tenir tot això en la teva malaltia, i això t'espanta. Sovint la por, es sol convertir en ansietat, cosa que et porta a menjar més. I això són coses que ens mostren que no estem gestionant bé el que sentim. Ets molta valenta de demanar ajuda, ets molt conscient del que et passa i això també t'ajudarà.
Si vols pots trucar al ACAB (93 454 91 09) i així podrem conèixer una mica més sobre el que et passa i el que necessites, per poder-te ajudar.
Una abraçada!
Alba Garcia
http://www.acab.org/
">www.acab.org