Tinc un dubte
Hola, bona tarda
Tinc un dubte i es que m’han dit que sopant fuita pots aprimar-te. Això és veritat? Es a dir, si menges normal i a la nit menges fruita pots aprimarte?? Es que em vull treure uns pocs kilos però no tinc ni temps per fer exercici i no se que fer. Si fais una dieta saludable tampoc se quina fer.
Gràcies.
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot gràcies per escriure al consultori!
Això de que la fruita a la nit aprima és fals. No hi ha aliments que aprimin o engreixin, així com tampoc hi ha hores al dia que aprimin o engreixin. Per desgràcia a la nostre societat hi ha molts falsos mites relacionats amb l'alimentació.
Dius que t'agradaria perdre uns quilos, però realment és el que necessites? A vegades nosaltres mateixes pensem que podem dir si estem bé o no, però moltes vegades estem massa condicionades pel que ens diu la societat. I realment no necessitem aprimar.
Nosaltres no estem gaire a favor de les dietes. Pensem que totes les persones hem de seguir un estil de vida saludable (activitat física, alimentació saludable, autoestima,...). L'alimentació saludable no és un "menú", és posar consciència sobre el que mengem, que sigui variat i equilibrat.
Segurament si demanes a la infermera o el infermer del CAP podrà assessorar-te sobre l'estat d la teva salut i sobre què és una alimentació saludable.
Una abraçada!
Alba Garcia
http://www.acab.org
">www.acab.org