desesperació
Hola!
fa temps que vull parlar d'aquest tema amb algú però és que sóc bastant reservada i tinc molt orgull com per parlar d'això amb alguna amiga o familiar.
Fa com més d'un any que em vaig començar a sentir gorda (tot i que no ho estic), osigui em comprava amb les meves amigues (que tenen tipazo la majoria) i a vegades em sentia malament. Igualment tampoc li donava molta importància i seguia menjant practicament igual.Però a mesura que ha anat passant el temps m'he preocupat cada vegada més i miro els greixos de tot el que menjo, em preocupen molt les calories, si un dia no faig esport em sento malament... Fa més d'un mes tenia un estil de vida bastant saludable, menjava bastant bé (tot i que evitava certs aliments), feia esport mínim 5 dies a la setmana... I em sentia bastant bé amb mi mateixa. Però em vaig lessionar i ara porto bastant de temps sense fer res d'esport, i m'estic engreixant de la panxa i de les cuixes (sempre he tingut complexe en aquestes parts) i ho noto molt. L'esguinç no millora i a la mínima que faig alguna cosa, s'inflama. M'estic desesperant perquè odio com m'està creixent la panxa i les cuixes. M'estic obsesionant bastant amb el menjar, estic pensant que menjaré perquè no engreixi, el que haig d'evitar... Menjo bastant menys que abans si menjo molt, intento compensar-ho sense menjar el següent apat o així. No vull dir això als meus pares perquè no em porto gens bé, no tinc confiança amb ells i sé que s'obssesionarien i m'estarien tota l'estona controlant i em farien menjar molt.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Em sap molt de greu que t'hagis lesionat, sé que és molt molest i que fa molta ràbia tenir que deixar de fer coses. A vegades, quan sentim que no avança al ritme que volem ens posem molt nerviosos i encara és pitjor. La lesió millorarà i sense donar-te compte podràs tornar a fer el que vols però has d'intentar no exigir-te tant, perquè per molt que ho facis no podràs fer res.... tot té el seu ritme.
Entenc el que m'expliques i crec que és important que et donis compte que en el fons no és un problema corporal ni de pes sinó una insatisfacció amb tu mateixa a causa d'una baixa autoestima i crec que aquí és on hauries de centrar els teus esforços.
Tu mateixa ho has dit, jo no estava gorda però vaig començar a comparar-me amb les meves amigues i a sentir-me malament. La comparació és un dels grans enemics de l'autoestima. Idealitzem a altres persones i intentem assemblar-nos a elles quan això és impossible. Tenim una forma de ser diferent, que és el que ens fa ser únics i especials, un físic diferent coma conseqüència de la genètica i unes habilitats diferents.
Aquí ha estat quan has intentat perdre pes, fer més esport etc. Al principi has tingut la sensació de que et senties millor, de que estaves controlant-te i et senties més segura però això passa, i passa molt ràpid.
Jo et recomano que continuïs menjant com abans, dius que menjaves de manera saludable. Els adolescents tenir el metabolisme molt ràpid i gasteu molta energia, per això és l'època en que és menja més. Per altre banda, quan et recuperis també està bé que facis esport però amb l'objectiu de cuidar-te i passar-ho bé. Sinó acabaràs farta.
Si veus que la cosa va a més, penso que podria anar-te bé parlar amb alguna persona de tot això, de com et sents. Una cosa que també et recomano és que parlis amb les teves amigues i els i expliquis, estic segura que la seva resposta et sorprendrà ;)
Una abraçada molt gran i ànims amb la recuperació.
Qualsevol cosa que necessitis ja saps on som.
Carlota López Ballestar
Psicòloga