que faig amb la meva vida?l
Bones,
tinc un problema i sincerament no sé com afrontar-ho ni que fer al respecte.
Medeixo 1'57 i l'any passat pesava 50/51. L'any passat em vaig aprimar moltissim de cop perquè em vaig obsessionar moltissim amb el meu cos i passar a pesar 46 kg amb cosa de tres setmanes. No menjava absolutament res i quan havia de menjar davant dels meus pares (el supar) ho vomitava tot. Despres de 4 mesos fent això, vaig començar a fer-me afartaments i després vomitava i en mica en mica vaig tornar al meu pes, mes un kilo més. Jo sempre m'he sentit malament amb el meu cos a causa de la celulitis de les cames i el cul, i les meves cames gruixudes. No m'agrada el meu cos, però fa cosa d'unes setmanes em vaig dir a mi mateixa parar de vomitar i per tant sentir-me be amb mi mateixa. Jo menjo be, vaig al gimnas cada dia, es que de veritat que no puc fer les coses millor. El problema es que me mare l'any passat em veia suuper be, quan realment estava super prima. Me mare avui m'ha comentat que una dona que s'ha trobat pel carrer li ha dit: ostres no he reconegut la teva filla abans quan me l'he trobada, està més grasseta. Me mare avui m'ha comentat que si haig de menjar millor, que si haig d'anar a prendre alguna cosa amb les amigues que no prengui res, que si aquesta dona li ha dit això, que abans tu estaves més primera i mira ara. A sobre m'ha dit que això m'ho diu pel meu bé, que haig de vigilar amb el menjar, perquè si menjo malament se'm posaran les cames molt gordes. Ha sigut dir-me això, i inmediatement tancar-me al lavabo a plorar. Estic realment desesperada i no ser que fer. No se que fer perque jo fa poc m'he proposat no vomitar la pizza que em menjo cada divendres, intentar no contar les calories i viure una mica més, perque sino no puc ser feliç. Però es que m'ha futut moltissim el que m'ha dit me mare d'aquesta dona. Perque esta clar que si aquesta dona m'ho ha dit, serà que moltssima més gent també ho pensa. Estic pensant en no vomitar més la pizza però directament deixar de menjar. Se que no és una bona idea, però he arribat a tal punt que penso que potser si seria el millor.
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica!
La veritat, no saps lo greu que em sap llegir això. Sé que ara mateix, digui el que digui no farà que t'animis... imagino lo dur que té que ser el que estàs sentint ara mateix.
Primer de tot vull dir-te que estaves fent lo correcte. No és que hagis decidit deixar de fer una dieta sinó que estaves intentant deixar de maltractar-te a tu mateixa. Segurament ho saps, perquè deus haver buscat informació, però pel que sembla el que estàs patint és un trastorn de la conducta alimentaria.
Moltes vegades les persones pensen que el trastorn de la conducta alimentària apareix només perquè la persona no s’agrada a si mateixa, o per que s’obsessiona amb el cos i amb el menjar, i tot i que en certa part això hi és també és molt important veure el que hi ha darrera, el perquè a aquesta persona li ha passat això. Molts cops el trastorn apareix quan a la teva vida comencen a passar coses desagradables, com que et tractin malament a l’escola, la separació dels pares, una mort que no saps com portar, la ruptura d’una parella, etc..., et sents molt malament i no saps com gestionar la situació. Per això, el més important és que la persona parli d’això més que del cos.
No sé si pots identificar alguna cosa però el que sempre està present és la baixa autoestima i la insatisfacció amb el teu cos. És a dir, no acceptar-te tal com ets.
Aquesta dona no té cap dret a parlar del teu cos, és una molt mala costum d'aquesta societat. Que ho hagi dit aquesta dona no significa que ho pensi més gent, a vegades generalitzem comentaris i això no és bo per nosaltres. A més en el teu cas estaves exageradament prima, això no implica que ara estiguis grassa.
Sé que el que t'ha fet més mal son els comentaris de la teva mare. A vegades desde el desconeixement podem fer mal però no ho ha fet amb mala intenció. Crec que és molt important que li diguis que no et faci aquests comentaris perquè et fan mal.
Penso que ara mateix el més important és que puguis explicar als teus pares el que t'està passant desde fa un temps, perquè necessites ajuda.
Crec que t’aniria molt bé venir un dia a l’Associació per parlar amb nosaltres i veure que et pot anar bé per sentir-te millor. Et deixo la pàgina web de l’ACAB (www.acab.org)  perquè ens puguis trucar i pugueu demanar hora. També parlaríem amb els teus pares per fer-los entendre tot això i per donar-los algunes pautes.
La solució no està en seguir-te maltractant, ni en seguir perdent pes... de veritat. Sé que ara et sembla la única solució però en dos mesos ho veuràs totalment diferent i encara et sentiràs pitjor.
Una abraçada molt gran.
Carlota López Ballestar
Psicòloga