Desesperada!!!!
Hola! Tinc 15 anys i porto temps intentant aprimar però no puc. Em trobo molt grassa i la veritat és que ja no se que fer per aprimar. Faig 1,65m d'alçada aproximadament i peso 89kg.
He provat de tot però ja estic desesperada. No menjo xuxes ni patates i molt poques coses dolces. No faig dieta però menjo sa, variat i no plats molt plens. Les meves amigues es passen el dia menjant i estan super primes i jo en canvi, que sóc la que menys menja, sóc la més grassa. La meva família i elles em diuen que és la constitució de la meva família i que no estic grassa, però sisplau, reconeixeu que ho estic. La meva autoestima és molt baixa i de vegades em miro i m'odio a mi mateixa. També faig esport tots els dies de la setmana i no agafo l'ascensor, sinó que pujo caminant.
M'agradaria que em donessiu consells per poder aprimar i que els pantalons de l'any passat em vagin bé i sobretot que torni a estimar-me com abans ho feia i no qüestionar-me el que estaran pensant les persones de mi quan passo per davant seu.
Moltes gràcies.
Alba Garcia

Hola bonica,
Després de llegir el que ens has escrit, sento que estas patint força amb tot aquest tema, i em sap molt de greu!
Vols que reconeguem que estàs grassa però no ho podem fer. No et coneixem i els números no són sempre tant determinants.
Potser que estiguis en sobrepres, però això és una cosa que s'ha de valorar amb més paràmetres i que per res té alguna relació amb està bé o malament.
Entenc com et sents, i en certa manera el que et diuen els del teu voltant és cert: El 80% de com és el nostre cos ve determinat per la genètica.
El problema de tot això està en com la societat ens ha condicionat perquè ens creguem que el nostre cos està malament. Ens han dit que sino estem primes, no som guapes, no trionfarem i no serem felices. I això ha calat tant fort en el nostre cervell que ens porta a rebutjar el nostre cos si no entra dins dels cànons que la societat ens transmet.
Potser et semblarà una tonteria, però moltes vegades quan canviem la manera de mirar les coses, les coses canvien.
Si vols pots buscar algu perquè t'assessori sobre si els hàbits que estàs seguint son saludables, o perquè et digui com estas a nivell de salut.
Si tu ja fas el que es considera uns hàbits saludables (alimentació saludable, com has dit no són dietes, sinó seguir una alimentació equilibrada, activitat física, descansar bé, gestió emocional,...) pots canviar la manera de veure perquè els fas: En comptes de fer coses perquè vols aprimar, pots fer-les perquè saps que t'estas cuidant, per estar sana, per mimar-te i per estimar-te. Em comptes de dir-li al teu cos tots els defectes que té, intenta buscar aquelles coses que t'agraden i tracta de donar-li les gràcies al teu cos per totes les coses que et permet fer. Digalí que ja està bé tal i com està, i que l'estimes així com és. Que no vols fotre-li més canya, per arribar a ser allò que la societat et diu que siguis, sinó que l'acceptes perquè és així i a partir d'ara deixaràs d'odiar-lo i el començaràs a estimar.
I que tot el que facis serà per cuidar-te, i no per corregir-te.
Perquè si vols, et convido a sumar-te al club de les dones imperfectes, lliures i felices, que fan el possible per cuidar-se per estar sanes i accepten el cos que li han deixat per poder viure aquesta bonica vida.
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org