No em sento be
Hola,
Primer de tot agraïr el treball que feu perque ajudeu molt. El problema que tinc jo esque no em sento be amb el meu cos i em veig gorda. Medeixo 1'61/1'62 i peso 66kg. Em veig massa grossa encara que les meves amigues em diuen que estic be perque segons elles no tinc molta cuida i nontinc panxa. Pero jo quan em miro a mi mateixa em veig molt gorda i començo a plorar davant del mirall o em començo a desesperar. Això em va començar a passar fa 7 messos i fa 5 messos que vaig començar a no mengar gaire i vaig arribar a perdre 6kg. La regla s'em va anar i cada matí al aixecar-me em feia molt mal la panxa i el meu estòmac m'impedeix a menjar alguna cosa per esmorçar perque si ho faig el meu cos m'ho fa treure sol. Jo mai m'he provocat el vòmit perque no m'agrada vomitar però nose encara em passa això de cada matí i es una lluita contra el meu estomac. M'amare es preocupa molt perque ja casi que no mengo i ella veu que em poso malalta al mirarme al mirall perque em veig molt gorda. Podria ser que tinges algun trastorn alimentari?
Carlota López Ballestar

Bona tarda bonica,
Primer de tot vull donar-te les gràcies per escriure al consultori explicant-nos com et sents. Sabem que quan això passa hi ha moments molt durs. Jo penso que si ens estàs fent aquesta pregunta tant concreta és perquè en realitat ja ho intueixes una mica. Evidentment amb aquesta informació no puc fer una afirmació així però si que sembla que podries estar patint un possible trastorn de la conducta alimentaria.
Si et fixes tot va començar amb la baixa autoestima i la insatisfacció amb el teu cos i des de aquesta angoixa poc a poc vas anar deixant de menjar.
Una de les coses preocupants i molt indicatives és que hagi deixat de venir-te la regla. Molt possiblement el mal de panxa era de la gana que tenies i de l'ansietat que deus estar sentint.
M'alegra que no hagis fet el pas de començar a vomitar. Això no fa que perdis pes però a més perjudica molt la teva salut.
Tot això evidentment comença amb la baixa autoestima i amb aquest rebuig que sents cap al teu cos però en realitat molts cops hi ha altres coses que et preocupen i que et fan patir.
Per això penso que és molt important que ho parlis amb la teva mare i que aneu al metge o un psicòleg especialista en trastorns de la conducta alimentaria. Sé que ara mateix llegir això et deu fer molta por, però el més important és que puguis rebre l'ajuda que necessites.
En el cas de que no es diagnostiques el trastorn alimentari penso que tot i així seria important que t'ajudi un psicòleg i puguis treballar per millorar la teva autoestima i poc a poc t'ajudi a acceptar el teu cos. Aquest és un procés per fer poc a poc... però et servirà per sempre.
També estaria molt bé que vinguis un dia a l'Associació i així en podem parlar amb més calma i mirar de trobar la millor solució.
Et deixo la pàgina web: www.acab.org
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada molt gran.
Carlota López Ballestar
Psicòloga