Què faig?
Holaaa
Estic molt preocupada perque mengo molt poc, en plan, que no tinc gana, i aquests pensament els associo a que engordare més i no tindre tant bon cuerpazo com tinc, ja que no tinc grasa perque men vaig a correr i faig esport. Hi ha moltes persones que moltes vegades m'han dit que els hi agrada el meu cos i aixo em fa sentir be pero em fa pensar que si engordo, ni que em senti be amb mi mateixa, la gent em rebutjara ja que he tingut alguns problemes greus amb amistats i l'any passat vaig tindre depressio.
La cosa es que m'agrada com estic medeixo 158 i peso 41 kg tot i que em fa molta por continuar baixant de pes. Al Juny faig el cumple i segurament em portaran al metge per revisio, la cosa es que nose si guanyar fals pes i despres tornar a baixar o que simplement sen donin compte del meu problema.
Si faig lo segon, que es el que tinc mes ganes entre cometes de fer, ja que no matreveixo a parlarne, tinc por de que em diguin que estic molt baixa de pes i mingressin o em portin al psicoleg i tal. Soc totalment conscient del meu problema pero em fa por el que faran despres d'assabentarse, si m'ingressaran, si senfadaran, que aixo segur, si em tindre que medicar...
nose necessito consell ja que nose a qui demanar ajuda i ja ns que fer per a tenir gana
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori, m'alegro de que ens estiguis explicant tot això que t'està passant.
El primer i més important és que dius que ets totalment conscient del que t'està passant i dius clarament que tens un problema. Arribat a aquest punt és totalment normal que tinguis por però suposo que si has escrit és que també hi deu haver una part de tu que vol sortir d'això... deixar de tenir el problema.
Com veus tens moltes pors associades a deixar de tenir el problema: deixaré d'agradar als altres? em tornaré a sentir deprimida? (tot i que si et passa això en realitat també et sents trista però ho estàs tapant), em rebutjaran si soluciono el meu problema? etc.
Evidentment, com ja saps si mirem el teu pes i alçada veiem que el teu pes és insuficient i per tant es reafirma la preocupació amb això que t'està passant. Crec que necessites ajuda i tu ho saps... per això has escrit. No penso que hagis de pensar directament amb l’ ingrés... aquesta sempre és la última carta, però el que està clar és que necessites ajuda i la necessites ja.
A mida que passi el temps cada vegada et sentiràs pitjor a nivell emocional. És una trampa pensar que agrades als altres per el teu cos. No hi ha cap persona que realment t'estimi que et valori realment per el teu aspecte físic. Ni la teva família, ni els teus amics i fins i tot si li agrades a algun noi o noia no serà mai només per el teu físic.
La gana que sents o no sents ara mateix està totalment relacionada amb com et sents amb tu mateixa i amb tot el que t'està passant... crec que és molt important que ho parlis amb la teva família i aneu al metge.
Crec que la part d'anar al psicòleg és molt important, per poder treballar la teva autoestima i que puguis tenir un espai on expliquis el que et passa i com et fa sentir.
Si vols també pots venir a l'ACAB, et deixo la pàgina web.
www.acab.org
Una abraçada molt gran.
Carlota López Ballestar
Psicòloga