Ajuda
Bon dia adolescents.cat sou els millors!
La meva amiga està a punt de tenir nòvio (perquè els dos s'graden però cap ha fet el pas) i el cas és que sempre hem anat les dues a tot arreu juntes, i ara si té nòvio tinc por de que no vulgui sortir tan amb mi o que em deixi més de banda.... Què he de fer amb aquest cas? És que no vull quedar-me sola...
i una altre cosa que m'agradaria afegir és que m'agradaria poder ser més sociable i fer-me amb tothom i no només tenir un grupet d'amics sinó que m'agradaria fer-me amb més gent... com ho podria fer per acostar-me a l'altre gent?
Perquè jo sóc una persona que amb els meus amics em mostro tal com sóc i no em fa vergonya res però m'agradaria que això canvies i que pugues ser més extrovertida amb l'altre gent...
Gràcies per tot i espero que em pugueu ajudar!
Molts petons!!
Laia Sala

Hola bonica!
És natural que, quan una persona comença una relació amb algú hagi de destinar part del seu temps a estar amb ella i això repercuteix en la resta dels seus amics. Per tant, tens raó: segurament deixarà de fer tantes coses amb tu.
D'altra banda, també pot ser un motiu per crear un nou vincle a la vostra relació i gaudir realment de les estones que passeu conjuntament.
Ara bé... la gran pregunta és: i jo què faig ara?
Doncs obrir-te a altres persones! comença a parlar amb noves persones de la classe, comença a proposar quedar amb altra gent, comença a explicar els teus interessos a més d'una persona...
És important tenir més d'un grup d'amics, és molt important diversificar les nostres amistats perquè ens ajuden a créixer com a persones i a veure diferents maneres de reaccionar a les situacions.
Crec que no has de canviar la teva manera de ser... ja aniràs coneixent noves persones i a mesura que guanyis una mica de confiança ja et mostraràs més extrovertida! Pel que m'expliques ets una persona força prudent que necessita un temps per agafar confiança amb els altres, i això és molt bo! Mantén-ho ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico