Un amic meu
Hola!
No es ven bé una consulta personal ja que el que posaré li ha passat a una persona alièna, però molt propera a mi.
Doncs bé, us explico. Fa uns dies un amic meu em va dir que havia mantingut relacions sexuals amb una amiga seva. Jo, evidentment, li vaig preguntar si havia utilitzat protecció, i em va dir que no. Al sentir aquella resposta, la veritat és que em va sobtar molt. Jo li he dit que hi ha risc de que la noia amb la que havia mantingut relacions sexuals es podria quedar embarassada. Ell m’ha dit que ni perquè no va ejacular. Tot i així, m’ha deixat molt preocupada perquè crec que el risc és elevat i no sé què fer!
Moltes gràcies!
Mariona Busto

Hola Anònim!
Sempre que hi ha penetració sense cap mètode anticonceptiu, com és el preservatiu, hi ha risc d'embaràs.
Evidentment, les probabilitats d'embaràs no són les mateixes que si hagués ejaculat dins la vagina, però els nois abans d'ejacular alliberen el líquid preseminal que ja pot contenir espermatozous, i per tant no podem dir que hi ha risc zero.
A més, si no es fa ús de preservatiu, també hi ha risc de contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
Per tant, es recomana l'ús del preservatiu sempre durant tota la relació sexual.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat