No sé què fer
Fa un temps que sóc millor amiga d'una noia. Em va semblar maca, però les seves amigues la deixaven de banda després d'un temps d'amistat. Jo no ho entenia, la trobava súper maca i vaig decidir fer-me amiga seva. I les primeres setmanes tot anava bé, però després va començar a parlar molt d'ella i de tot el que feia. Jo ho vaig trobar normal; quan a la gent li il·lusiona una cosa acostuma a parlar-ne molt. Però ha anat a més. A vegades li parlo de coses molt importants per a mi i ella no només no m'ajuda gens, sinó que canvia absolutament de tema per parlar d'ella. Inclús un dia jo estava fatal anímicament (ja portava temps així) i li vaig explicar coses sobre problemes alimentaris que vaig tenir, que i ella va canviar de tema per explicar-me que volia fer nsq. Sempre passa per sobre meu, i fa temps que passa. També vam fer un concert a l'escola i vam decidir fer un dueto. Jo cantava una estrofa, ella l'altra i juntes la tornada (una feia segona veu i l'altra melodia). Sempre ens quedava bé, les veus sortien bé i tot això. Però el dia del concert va començar a cantar molt més fort que jo perquè se la sentís a ella i a mi no. No li va importar gens que fos el meu torn de cantar, només volia ser ella la protagonista. I l'altre dia vam anar a un poliesportiu amb l'escola i jo estava marejada. Llavors vaig cap a un camp i me la trobo al bell mig del camp tirada per terra. Em vaig preocupar molt i vaig oblidar el meu mareig per ajudar-la. La vaig aixecar, la vaig agafar d'un braç i la vaig portar a beure aigua, a prendre l'aire... Mentre ella em deia que era que tenia al·lèrgia al sol. Però dos minuts després d'aquest drama que va muntar ella estava tan tranquila fent tombarelles, rodes i remuntats. I em va fer molta ràbia, perquè jo sí que em trobava malament. El cas és que no sé què fer. Tinc diverses opcions:
1. Deixar de ser amiga seva perquè és una relació tòxica. Això ho vaig provar una vegada, però em va amenaçar amb deixar de menjar i escapar-se de casa.
2. Preguntar-li per què està així (ja ho he fet i m'ha dit que no passa res, però ella abans no era així)
3. Parlar amb el tutor per ajudar-la a ella
Laia Sala

Hola!
Sembla que aquesta amiga no acaba d'entendre el concepte d'amistat i que és necessari que la relació sigui equilibrada. Les opcions que proposes em semblen totalment lògiques i factibles.
1. Parla amb ella i explica-li que a vegades no t'escolta. Intenta marcar una senyal i avisar-la quan està canviant de tema o no posa atenció en tu.
2. Deixar de ser amiga seva - potser necessites distanciar-te una mica d'ella i relacionar-te amb altres persones. No caiguis al seu xantatge, si fa aquestes amenaces, et tocarà passar al següent punt.
3. Parla amb el teu tutor per explicar-li com et sents i tot el que has vist. Segurament et donarà indicacions per tal que totes dues us sentiu millor ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico