No se que fer per estar bé
Holaa
Esper que hem pugueu ajudar!!
Be la cosa es que duc ja dos mesos que domes ploro, que no se que fer amb la meva vida , i no ho he explicat a ningu per que hem costa moltíssim obrirme a les persones per molta confíança que hi tengui i he optat per intentar pisar bona cara ha que a vegades és més fàcil fer-ho aixi.
La qüestió es que monpare va morir fa 8 anys i no he estat mai conçient de que no hi fos pero ara derrerament en noto molt a faltar , canço que escolt , películ·la que veig , miri on miri tot hem recorda a ell i no entenc el perque , ja que fa vuit anys que es va morir.
Pero no sempre es pot posar bona cara quan no s'està be i s'arribà a un punt on exploto i no puc mes que el necesit més que mai ,ja que jo hi mamare no ens duim gaire bé i ell semore hem recolzaba a mi
Gràcies per lletgirme , esper una resposta
Besades!!
Laia Sala

Hola anònim!
El dol per un pare o per una persona molt important a la nostra vida és mooolt llarg. És possible que fa 8 anys no puguessis assumir la pèrdua en tota la seva dimensió i quedés alguna cosa pendent. Les persones tenim tendència a bloquejar-nos quan alguna cosa ens fa mal i les pèrdues són molt doloroses. Sembla que t'has protegit durant molt temps d'aquest dolor i ara el teu cos creu que ja estàs preparat per poder-lo gestionar.
Crec que potser hauries de demanar ajuda psicològica per elaborar aquest dol. T'anirà bé trobar un espai on parlar del teu pare, recordar-lo i poder-lo col·locar en un espai del teu cor on no et faci mal. És un bon moment per comentar-ho a la teva mare i, potser, us sentireu més units.
De moment, intenta escriure un diari amb cartes al teu pare. Pots escriure'l cada dia o un cop a la setmana, com tu ho sentis. Es tracta d'explicar-li com et sents, què recordes d'ell, què t'agradaria.... i poder abocar la teva tristesa a algun lloc.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico