necessito ajuda urgent...
Hola,
Em dic Andreu i tinc un germà de 17 anys (jo en tinc 15) i tots dos sóm adoptats de Rússia, i des de ben petits que ja no ens portem gaire bé però aquests últims anys han sigut horribles.
Fa poc ell ha estat ingressat a un internat on hem tingut molts problemes però almenys hem evitat que consumeixi canabis i que ens molesti per casa.
Fa 2 mesos ha sortit d'alla i ja torna a estar igual o pitjor que avans, fa poc li van trobar que tenia Transtorn d'Alcholisme Fetal. Tinc por que algún dia fagi alguna tonteria o que fagi algo que ens pugui fer mal a mi i als meus pares. La meva mare esta molt desanimada i casi cada dia la vec plorant. Jo faig el possible per veure-la contenta: netejar la casa, fer el menjar, animar-la... però tinc por que algun dia no aguanti més i li passi algo (s'autolesioni o caigui en depressió) tot i que jo ja he parlat amb ella del problema, NO de les pors que tinc. El meu pare tampòc no sap que fer i està igual que ella tot i que ell no plora, o almenys jo no el vec mai a plorar.
Necessito ajuda urgent o sinó vec a venir que passarà algo dolent a la meva família.
Siusplau contesteume,
Gràcies.
Laia Sala

Hola bonic,
El consum de cànnabis o altres drogues d'una persona pot arribar a perjudicar tot l'ambient familiar. És natural que els teus pares estiguin preocupats i les teves pors s'entenen perfectament. De totes maneres, has d'intentar separar el teu germà de tu mateix, és a dir, no sou un pack. Cadascú té la seva personalitat i cadascú escull els seus passos. La tasca dels familiars davant el consum de drogues és donar suport i buscar ajuda externa. És complicat que el teu germà deixi el consum si no és conscient de la seva problemàtica.
Per tant, la meva recomanació és que demaneu hora al CAS (http://salutmental.csa.cat/index.php?md=articles&
;id=2560&lg=cat" target="_blank">Centre d'Atenció i Seguiment a la Drogodependència) del vostre territori i busqueu assessorament. Estaria bé que també hi anessiu com a família per tal de trobar quines eines poden ajudar-vos a tots.
I, sincerament, parla amb la teva mare i explica les teves pors. Per molt que ella estigui preocupada pel teu germà, serà capaç d'entendre i recolzar-te en les teves preocupacions, ja veuràs. Si ho fas notaràs com et sents més unit a la família ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico