TOC o paranoies?
Hola, tinc un dubte que em menja bastant el cap. La qüestió és que no sé si tinc trastorn obsessiu compulsiu o si només són paranoies que em faig.
Uns exemples que em passen dia a dia són:
- M'agafa fàstic i fins i tot una mica d'ansietat estar en llocs amb molta gent, en llocs on la gent va molt o objectes fets servir freqüentment (els panys de les portes, les taules i cadires de les classes, el transport públic...)
-Sento una necessitat imperial per netejar la meva habitació cada dia o 2 dies, i és el lloc on em sento més segura.
- Cada cop que toco alguna cosa que no sigui meva o de la gent que coneixo, i per tant m'hi sento en confiança, necessito rentar-me les mans, si pot ser immediatament.
-M'és ben bé impossible fer servir un lavabo públic i no em sento cómoda anant als lavabos de les cases d'altra gent
-Em dutxo cada dia i em rento les mans cada cop que pugui, és a dir, quan tingui una aixeta "neta" o desinfectant a mà.
-Qualsevol cosa desordenada, d'un mode exagerat, em causa una sensació desagradable.
- I últimament, cada cop augmenta més el pensament de que si m'acosto a qualsevol persona que no sigui del meu cercle de confiança, m'acabarà intoxicant o contaminant, que em passarà algo si em toca i el contacte físic se'm fa molt molest, asquerós i brut.
També hi ha més exemples, però aquests són els principals.
-Espero una resposta i gràcies.
Laia Sala

Hola!
Des d'aquí no et puc diagnosticar un trastorn de cap tipus, però sí que veig una preocupació per la contaminació, la higiene i l'ordre. És probable que puguis conviure amb aquest estil de vida, però si notes que et porta problemes:
• Arribes tard als llocs perquè t'estaves netejant
• Evites fer activitats en espais públics (no vas al cine per no seure a les butaques)
• Comences a tenir irritacions a les mans o a la pell per l'excessiva higiene.
• Utilitzes cremes o sabons cada vegada més desinfectants.
• Algú de confiança t'ha comentat que potser estàs exagerant
• ...
Si notes aquestes característiques, potser seria convenient que busquis ajuda d'un professional de la psicologia per valorar realment tots aquests pensaments i quin és l'origen per poder fer el tractament.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico