CONSELL I DUBTES!!
Hola sóc una noia de 15 anys que sempre he fet servir preservatiu en les meves relacions sexuals, però voldria saber si a aquesta edat es poden utilitzar altres mètodes anticonceptius com les pastilles anticonceptives, etc?? A més a més, em podrieu explicar com s'utilitzen i com funcionen aquestes pastilles anticonceptives? Gràcies!!
Mariona Busto

Hola Lluna!
Sí que es poden utilitzar altres mètodes anticonceptius, i les pastilles anticonceptives són una opció. Has de saber que aquest mètode no protegeix davant de les infeccions de transmissió sexual (ITS).
Pots comprar-les a les farmàcies sense necessitar recepta, però és recomanable que abans facis una visita ginecològica perquè pugui valorar si en el teu cas hi ha alguna contraindicació o si et recomana alguna opció concreta.
El funcionament és bastant senzill, explicat de forma molt resumida i fàcil, s'han de prendre una pastilla cada dia durant 21 dies més o menys a la mateixa hora, aquestes hormones impediran l'ovulació, i després faràs una setmana de descans on tindràs un sagnat. Passats 7 dies, tornes a començar les pastilles 21 dies més i així successivament.
Et recomanem molt que demanis hora amb el ginecòleg on podràs assessorar-te de tots els mètodes anticonceptius existents.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat/
" target="_blank" rel="noopener noreferrer">www.consultajove.cat