Dubtes sobre sexe
Hola! Al febrer vaig començar a tenir sexe amb la meva parella, però, tot i que ja han passat mesos, encara tinc dubtes:
1. Al principi de cada relació sexual, quan em penetra per primera vegada, em fa mal. No és un mal insuportable, perquè després se’m passa, però hi ha hagut vegades que m’ha continuat fent mal i no hem pogut continuar. És normal?
2. Mentre fem l’amor, m’ho passo bé, però crec que mai arribo a l’orgasme. No sé com saber quan arribo a l’orgasme, però, segons el que sento, crec que mai he arribat. És això un problema?
Moltes gràcies!!!!
Helena Angel

Hola Carla Ma,
Copiarem les dues preguntes i les resoldrem a continuació:
• Al principi de cada relació sexual, quan em penetra per primera
vegada, em fa mal. No és un mal insuportable, perquè després se’m passa,
però hi ha hagut vegades que m’ha continuat fent mal i no hem pogut
continuar. És normal?
És possible que en el moment que et penetra per primera vegada, encara no estiguis massa excitada? Si és així, no aneu tan ràpid a la penetració, o inclús algun dia no jugueu amb la penetració.
Si sí que estàs molt excitada quan hi ha la penetració, potser és un tema de lubricació o d'elasticitat de la vagina, o que necessites més lubricació o que la teva vagina necessita uns minuts per adaptar-se al penis. En cap cas seria extrany ;)
• Mentre fem l’amor, m’ho passo bé, però crec que mai arribo a
l’orgasme. No sé com saber quan arribo a l’orgasme, però, segons el que
sento, crec que mai he arribat. És això un problema?
Si quan parles de fer l'amor et refereixes a la penetració, és normal, la majoria de noies/dones, arribes a l'orgasme a través del clítoris (òrgan que s'encarrega del plaer femení). Possiblement quan et masturbes tu sola ho fas estimulant la zona del clítoris, per tant, quan estem en parella per què hauríem de funcionar diferent?
Ensenya-li com et masturbes, de quina manera sents plaer, així ell podrà aprendre com funciona el teu cos ;)
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com