Proposen canviar l'hora de dinar i sopar a Catalunya. Per què?

El nou horari seria dinar a la una del migdia i sopar a les vuit del vespre.

| 09/04/2015 a les 10:15h
Arxivat a: ESTÀ PASSANT, Catalunya, reforma horària, Europa, horaris

Foto: Pixabay

La reforma horària a Catalunya comença a ser una realitat. El conseller de la Presidència, Francesc Homs, informava ahir que el Govern impulsarà les millores aquest estiu, abans de Juliol, per adaptar-nos a l'horari europeu, amb l'objectiu de facilitar la conciliació entre la vida laboral i familiar.

Un dels primers punts que caldria abordar, són els horaris de dinar i sopar. D'aquesta manera, segons Homs, s'hauria d'aconseguir dinar a la una del migdia i sopar als voltants de les vuit del vespre. "Dinem i sopem diferent a la resta del món, i diferent de com ho havíem fet tota la vida", assegurava el conseller. 

La reforma horària ha estat reclamada per part de la societat civil, que s'ha aplegat al voltant del "lobby" Iniciativa per a la Reforma Horària, encapçalat per Fabian Mohedano. Ell explicava que "dinar a les tres de la tarda i sopar a les nou del vespre és un fet inèdit al món que provoquen un desgavell d'horaris i afavoreixen la tradicional jornada laboral partida, que és la més habitual al nostre país, a diferència del que passa al nostre entorn"

En la presentació de l'Anuari per a la Reforma Horària que es va fer ahir, s'afirmava que la jornada laboral compacta i flexible té beneficis concrets per la salut, l'educació i la conciliació, segons el Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS), que es mostrava "entusiasta" amb la idea de generalitzar aquesta modalitat de jornada professional. 

D'altra banda, també assenyalaven que la racionalització d'horaris també és beneficiosa per als empresaris, perquè implica millores en termes de competitivitat i productivitat, permet adaptar-se millor a les demandes dels clients i més captació de capital humà i de talent.


L'Anuari per a la Reforma Horària proposa canvis en cinc eixos



 Cal adoptar una estratègia "global" que parteixi de l'activitat legislativa parlamentària. És a dir que comencin el canvi els polítics que ens representen i per això haurien de redactar una llei d'horaris i aplicar-la a partir del que anomenen "moment zero". 

 Incorporar clàusules específiques sobre la racionalització horària del temps de treball. Es proposa que l'administració pública implanti bonificacions fiscals a les empreses que promoguin la conciliació de la vida familiar i laboral i que, a més, tinguin preferència en les contractacions públiques. 

 A les escolesSuprimir la jornada compactada als centres de secundària, reduir les vacances escolars d'estiu i redistribuir les activitats extraescolars. 

 Les administracions públiques haurien de ser "l'exemple".
Es reclama que no es convoquin actes públics a partir de les 19 hores, ni reunions de càrrecs electes a la tarda. Els dinars de treball també haurien de reduir-se. A més a més, el Govern hauria de preveure una partida pressupostària adreçada a la conciliació, la maternitat i els serveis de suport a les famílies, com ara escoles bressol o ajudes a la dependència

 El comerç s'ha d'adaptar al model europeu. Les botigues tanquen més d'hora, però sempre amb una llei "flexible". En referència a l'oci, es reitera la importància d'avançar els programes televisius de 'prime-time' per afavorir més hores de descans nocturn. 



 Creieu que seria un canvi positiu?

  

 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

quin mon...
Anònim, 09/04/2015 a les 10:33
+31
-11
Mare meva... I creuen que amb aquestes reformes aconseguiran alguna cosa? I tant, que ens anem a pique...
es millor aixi
Anònim, 09/04/2015 a les 13:25
+21
-4
no crec que ens treguin vacances pèro mentre ens treguin hores de secundaria rendirem millor i podrem tenir un futur millor. A més desaprofitem un 40% del dies de vacances o sigui que tot serà diferent. No vull anar al cole al estiu -.-
Andaaa
Anònim, 09/04/2015 a les 19:09
+3
-0
Aquest cumentari habia surtit a un article
Aveure
Anònimaa, 09/04/2015 a les 22:46
+4
-0
Aqui cadascú que dini i sopi i se'n vagi a dormir a l'hora que vulgui, no som uns bebes que ens han de dir quan y com fer les coses...
Vaya Merda
Anònim1234, 11/04/2015 a les 11:12
+1
-0
Pues jo prefereixo tenir la jornada intensiva i dinar més tard. I k collons, que no ens redueixin les vacances eeeh...
esk pf pf
primera
primwra, 09/04/2015 a les 10:42
+0
-19
Pos ok soc primera
pos ok
Anònim, 09/04/2015 a les 17:43
+15
-2
pos ok no ets la primera.










































































































like si tinc raó
No ho estic d'acord😡
Anònim, 09/04/2015 a les 10:45
+30
-3
com que menys vacanses?? Que es creuen que ens ho poden canviar aixi com aixi... Pues noo😫 m indigno. Els horaris dels apats... Que els hi importa a la hora que mangem o sopem??🍴 ala tot dit
ningu ta preguntat si ¿HO? estas d'acord
alksabcodilkv , 09/04/2015 a les 21:44
+3
-8
Aki ningu a dit res de menys vacances. Vale que d'estiu potser si, però iguallesvolen ampliar per l'hivern Tu k saps?Tampoc stnn proposantnos k ens canviem estan dient de canviar l'horari no a les persones. pd: jo tenia entès que quan sopes estas menjant (k va amb E) o potser volies dir dinem o sopem esk texplikes com el puto cul.

Per cert, aprofitem que els polítics es procupen pel nostre país i no ens estan dient pas de canviar-nos (repeteixo) si no d'assamblar-nosuna mika mes a la resta del món que som uns frankistes de merda
NIDECONYA!!
anònim , 09/04/2015 a les 10:50
+19
-0
Ni en broma ens treuen vacances d'estiu!
No sé
Anònima, 09/04/2015 a les 10:51
+11
-4
Ho trobo una bona iniciativa, tot i que em sembla difícil que jo pugui dinar a la 1 quan els caps de setmana és a l'hora en què acabo d'esmorzar xD
Es irònic oi?
Viiiiictor!!, 09/04/2015 a les 11:04
+13
-2
Acabo d obrir adolescents.cat i surt una notícia que explica que quan més tard t aixeques i quan mes tard vas a dormir, més veneficios es per a nosaltres tant sicologica com psiquicament, i ara ens diuen que encara anem a dormir a les 8 i ens aixequem molt avans...
Sere jo, que odio aixecar-me d'hora!!😂😂😂
Si i no
Anònim, 09/04/2015 a les 11:41
+9
-0
Jo ho trobo tot molt be exeptee que ens treguin vacances, aixo si que no! Que san cregut??
Si home, i què mes:')?
Anònim, 09/04/2015 a les 12:59
+7
-0
Xd avere que els importa l'hora en que mengem? A casa meva es dina a les 3 i es sopa a quarts de 10:') I als caps de setmana ja nu t'explico...
I com ens redueixin les vacances d'estiu...
PER ALS QUE US ALARMEU PER LES VACANCES
Anònim, 09/04/2015 a les 13:08
+13
-3
Aquest sistema que proposa és el que s'utilitza a la resta d'europa i TOTHOM fa les mateixes vacances, l'únic que per exemple als països nordics a l'hivern en contes de tenir 2 setmanes per nadal com tenim nosaltres ells tenen 1 mes i a l'estiu tenen 1 mes menys, i això es fa básicament per temes de clima, perque per exemple a Andalusia és impossible fer classe tot el Juliol perque fa molta calor i ni els professors ni els alumnes estan pel que han d'estar.

Resumint que no farem menys vacances, sino que estaran distribuides diferents.
Que be
Anònim, 09/04/2015 a les 13:10
+6
-13
Jo ho trobo tot molt be. Ja tinc ganes de fer aquest horari.
Som Europeus i tenim k fer-ho tot be.
I jo ja mei cansat fent el horari k va fer el Franco.

Visca adolescents. Cat
Visca Catalunya //*//
Visca Europa
D'acord i desacord
Anònim, 09/04/2015 a les 13:14
+3
-1
el tema dels horaris de dinar i sopar ho trobo mes o menys bé pero tot el tema de les escoles? NO ens agafara algu! Sissplau no!
xd
Anònim, 09/04/2015 a les 13:31
+5
-1
Es una broma no? Fer menos vacances destiu nose a qui collons se li ha acudit!!!!!
Noooo
Anònim, 09/04/2015 a les 13:38
+2
-0
si home, que ens agafin les vacances...
1111111
Anònim19292929, 09/04/2015 a les 13:42
+1
-4
Doncs jo ja tinc aquests horaris de dinar i sopar :)
nooooooo
Anònimdkbvjdfbdv, 09/04/2015 a les 14:02
+9
-0
lo dels horaris ho trobo mitjanament bé, tot i que a les 8 hi ha moolta get que esta fent encara extraescolars , i pels esportistes tidre que entrenar de 5 a 7 en pleno sol per poder sopar a les 8 pues no saps...

A mi que no em toquin els horaris del cole, perquè ara tenin classes de 8 a 2:30 ja va bé, tens tota la tarda lliure per fer activitats estraescolars, fer els deures i estudiar i tot i així ja ens falten hores per poder-ho fer tot, si ara a sobre ens tenen que ficar un altre cop classes a les tardes en les que al migdia no el pots aprofitar perque estàs al servei de menjador del cole pues no, m'indigno totalment...

Lo de les vacances ho trobo estúpid, no m'agrada que hi hagi una setmana per aquí una altre per allà... perquè seria com no acabar mai, prefereixo que tinguem 2 mesos i pico a l'estiu, les vacances d enadal i la setmana santa, penso que això no s'hauria de tocar...
Soc catala, no europeu!
Anònim, 09/04/2015 a les 14:03
+3
-3
Els convergents aquets nomes volen fer aquesta tonteria per funcionar diferent de Espanya.
Soc independentista, pero NO convergent!! I si Espanya te alguna cosa be dons la copiem!!.
AMB LA UNIO EUROPEA NO TENIM FUTUR
holi
Anònim, 09/04/2015 a les 14:12
+2
-2
A mi me sembla be, total a casa sempre em dinat a la 13h i em sopat a les 20h, i tampoc esta tant malament un si acabar adaptan.
askundjdj
Anònim, 09/04/2015 a les 14:12
+6
-1
Ami emb dona igual perqué jo sopo a la hora que vull aixi que si la cambien me la suda!
No hi estic d'acord
Anònim, 09/04/2015 a les 14:14
+6
-1
jo crec que els hiraris que segueix cada familia son un tena personal, no tothom pot sopr a les 8 del vespre ja sigui per feina, per extraescolars o altres. Que mes dona si som diferents als altres paisos?
Estic al insti a les 13:00
Anònim, 09/04/2015 a les 14:49
+2
-0
jo a les 13:00 estic al insti i no surto fins a les 2:25
aveure...
Anònimetaaa 6, 09/04/2015 a les 14:59
+2
-0
Tot aixo dls apats ok pro k sapiguen k als instis sacaba a les 2:30 i la gent tmpoc dinaran a la 1 pk ells o diguin saps... cadascu fa el que vol amb la seva vida i punt k no discuteixin pr coses k no ens an consultat
Menys vacances destiu?!?!?!?
Anònim, 09/04/2015 a les 15:11
+1
-0
Ni de broma! Lo de dinar i aixo encara pero a mi ningú em treu les vacances!!!!
PS: jo estic dinant ara jajaja
Un petó
nono
Anònim, 09/04/2015 a les 15:18
+1
-0
Ami mes igual que ho facin pero que suprimeixin las vanances? nibde cony ehh
ksksk
Anònim, 09/04/2015 a les 15:26
+2
-0
IO MENJARE QUAN ME DONGUI LA GANA VUI DI QUE...
al igual??
Anònim, 09/04/2015 a les 15:26
+1
-0
noo! jo no ho trobo gens be! k passa per ser diferents a la resta del mon? reduir les vacances? enseriu?? fer lleis pr dinar i sopar a lora? pro k es aixo? por dios el tio k u a dit no hi toca del tot
GENS D'ACORD
Anònim, 09/04/2015 a les 15:41
+3
-0
estiu mes curt i que ens treguin la jornada compactada? NO SIUSPLAU. La jornada compactada es lu millor, acabes a les 3 i tens la tarda lliure! I si estem tot l'any esperant que arribi l"estiu i ara ens el fan mes cuuurt... VAIA PUA!
paso
Anònimxkzkxzjckx, 09/04/2015 a les 15:50
+3
-0
gent no podem nar com la resta de europa bàsicament perquè aqui tenim més hores de llum igual que a Itàlia, perquè això de sopar a les 7 (o a les 8) vol dir bàsicament que a les 8 o 9 ja està tot tancat; botigues tancades, bars tancats... vida nòcturna? màxim a les 4 o3 s'acaba. Nosaltres -igual que a Itàlia- som de vides nocturnes.

Escolteu jo paso que ens canvin l'horari són masses anys de costum horari i perquè carai es dediquen a canviar l'horari i no a preocuparse per la crisis???
quines xorrades plz.
Totalment dacprd
Anònimaa, 09/04/2015 a les 16:08
+0
-1
Mireu aquest horari seria perfecte, tot europa ho fa, sopar a les 10 de la nit no és normal,!!!! No estic d'acord a la hora de treure lhorari compacte als instituts, esnpodria fer dimar dimtre linsti i ja esta
pff
Anònim, 09/04/2015 a les 16:09
+1
-0
Axo no pot ser, jo a aquestes hores no tinc ganaa! I a mes a mes a qui li importa a quina hora dino? Entenc que vulguin que les series i pelicules es facin mes d'hora, encara que molta gent no les podria veure. El que si que no vull per res del mon es que es tregui l'horari intensiu i que ens canviin l'orgabitzacio de les vacances, per molt que tinguem els matexos dies, pq aino que sen fara dels llargs viatges? ? A mes que aqui no fa el mateix clima que a Noruega i no podem fer classe tot el juny i tot el septembre.
Epero que axo no es faxiii
xzcvfbf
Anònim, 09/04/2015 a les 23:23
+0
-0
Per aixo, thas dadaptar xd
pitjor
Anònim, 09/04/2015 a les 16:11
+0
-1
es pitjor si cada dos per tres hi ha vacances, perque sempre ens relaxem bastant tots o gairabe tots cada vegada que s'apropen les vacances i quan tornem estem mes vagos.
jo crec q es pitjor
mmm noino
Bertaaaa, 09/04/2015 a les 16:12
+1
-0
avera ami k ni em tokin les vacances destiu pr començar, despres k tampoc em treguin la jornada intensiva pk tenir la tarda lliure va d puta mare i pr ultim; vom volen k sopi a les 8 si a akesta hira cada dia stic fn una extraescolar a part si una persona es pasa tota la seva life fen i complin uns horaris; dinar a partir d les 2 aprox i sopar a partir d les 9 ara no li pots canviar els costums aixi com aixi. en definitiva no em sembla gens be akesta proposta d "millorar" Catalunya; nomes hi ha una forma d k Catalunya millori i es sent independeeent!!👏💕 ||*||
nooo
Anònim, 10/04/2015 a les 15:57
+0
-0
no ens treuran les vacances nomes k les reduiran, ames la meitat d les vacances tacaves aburrint com una ostra. a anglaterr en alguns colegis fan: 1mes i uns dies d vacances i axi tot el curs axi k no treuen res i les tardes perk tinguis una hora menys tampoc et mors
NO
Anònima, 09/04/2015 a les 16:14
+1
-0
NO ENS TOQUEU LES VACANCES

















!!!!!!!!












ni en broma










que es quedi com esta


























ja hi arribeu...












es broma !!!










ara si









hi heu caigut!!












adeeeeeeeeeu


ho sento sempre ho havia volgut fer















;)
🏠
Anònim, 09/04/2015 a les 16:26
+0
-1
A casa meva ja ho fem aixo
NO
Anònim, 09/04/2015 a les 16:38
+3
-0
A mi no em sembla bé. Si a mi em treuen la jornada intensiva a l'insti no sé que faria, i crec que molts més opinen així. Abans de fer lleis tan absurdes, que millorin el que realment està malament com la sanitat i l'educació, que no perdin el temps amb xorrades com aquestes. Que així es fa a la resta d'Europa? Doncs molt bé! Que facin el que vulguin ells, com si un espanyol vol dinar a les 12 del migdia i sopar a les 19hrs. Cadascú que decideixi el que vol.
Visca la societat.
Anònim, 09/04/2015 a les 16:58
+2
-0
Si espera que daqui poc em diran tambe a la hora que haig d'anar al lavabo...
A l'hivern encara.. Pero a l'estiu? Hola? Jo a les 20h encara estic a la piscina o fent coses ni de conya sopo a les 20 😂😂
Bueno suda em feia ilu comentar de totes formes acabaran fent el que volen com sempre...
NONONONO
Anònima, 09/04/2015 a les 17:04
+3
-0
QUE NI DE CONYA TOQUIN LA JORNADA COMPACTA, ES LO MILLOR QUE HI HA!!!!!
😡😡
Anònim, 09/04/2015 a les 17:11
+2
-0
Si calro i una merda empastifada amb fang i paper, les vacances no les redueixen ni morts! Hi tindriem que tindre un mes més perque en tenim ben poques!😡😡😡
KKK?!??!
Anònim, 09/04/2015 a les 17:11
+2
-0
NI DE CONYAAAA!!!!!!!!!!!!! NO PENSO ANAR A L'INSTITUT PER LA TARDA NOMÉS PK VOLEU MENJAR MÉS DORAAA jo ja estic bé aixi! i COM K REDUIR LES VACANCES!?!??! EM PRENEN EL PEL!!!?!? SI HI HAN POQUISIMES!!!
jdr
Anònim, 09/04/2015 a les 17:32
+2
-0
Que cadascú dini i sopi a l'hora que se li foti pel cul, si vull dinar a les 9 de la nit dino a questa hora, saps? I lu de les vacances... 9 mesos currant, 3 de vacances, i volen menys vacances??! Clar, ells bo van a l'escola... Esk ho trobo...
Pos oc
Anònim, 09/04/2015 a les 17:33
+2
-0
Osigui, perque fer pepeleig si la gent hi ha dina i sopa a la hora que li surt... del nas! Jo aquesta setmana santa dormia fins la 1 I dinava a les 3 i sopava a les 9. Vaja que estan fatal

Un saluduu per la Helena (Xexee)
i com sopo?
Anònima, 09/04/2015 a les 18:17
+0
-0
Alaaa! Quants comentariis😂
ni de conyaa
Anònim, 09/04/2015 a les 18:30
+0
-0
avera ni de conya ens treuran les vacances pk sino ens auran de aguantar enfadats tot l any i els del meu insti som uns professionals de emprenyar profes i ke ens castiguin
i una merdaaaaaaa
Anònimaa, 09/04/2015 a les 18:56
+3
-0
1r) jo dino quan tinc gana, no tinc pq dinar a la una pq u digui un tio!!
2n) a sobre que anem a l'insti tres quarts del dia ara ens treuen les vacanses?! a mi que me les toquin i em planto alli i li peto la cara!!
Jjdbdndmndldns
Anònim, 09/04/2015 a les 19:56
+0
-1
A mi em sembla tot perfectee!! De veritat, sempre ma agradat poder tindre un horari pero no podia perque els extraescolars els tinc tard. Pero si fan insti a la tarda a l'hora de dinar fas els deures i a la tarda ja fas els extraescolars o el que sigui. Si us plau m'encantaria que fos aixi!!

Pd: perdo per les faltes😘
Passo
Anònim, 09/04/2015 a les 19:59
+1
-0
jo me la suda, jo dino i sopu quan em surti ami del.. Ya sabes, i vaya tonteria no aconseguiran res, ademes jo que vuy dinat a las 13:30 si a las 15:00 surtu del insti
pero quee??!!
Anònima, 09/04/2015 a les 20:05
+0
-0
Estan flipant! Menys vacances si vinga i una m**** .Ni de conya i l'hora que menjo q mes els dona a demes es millor aquest horari xq aprofitem la llum fins que s'en va en canvi si sopesim a les 8 sopariem amb sol. Ni cap ni peus te aixo, osigui es indignant.
sii homee
Anònim, 09/04/2015 a les 20:09
+0
-0
No estic gens d'acord, aixo ho tindriem de decidir tots no el gover o ns ki... a ningu ens treura ni ens reduira les vacanses de estiu.
Creuen k millorara.la cosa? la gent dine i sope a hores diferents...
siii sempre ho havia pensat
Anònim, 09/04/2015 a les 20:48
+0
-0
Jobcrec que funcionaria a la perfeccio
o sigui k...
Anònimaaaaaaaaaaaa1, 09/04/2015 a les 22:26
+0
-0
o sigui k lo k volen k passi amb els instituts es k passi com abans?? partir les classes fer menjador i a la tarda seguir????? ni de conya va perfecte aixi!!!!!!!!!!!!!!!!!! i k no tokin lestiu k més amunt diuen k potser treuen estiu posen nadal jo prefereixo estiu!!!!!!!!!!!!
EM SEMBLE
Anònim, 09/04/2015 a les 22:28
+0
-0
P E R F E C T E👌

((*))
una merda
Anònim, 09/04/2015 a les 22:43
+0
-0
Que no ens treguin vacances eh! Enserio, kinas ganes de fastidiar als adolescents.....
Los cojones
Anònim, 09/04/2015 a les 23:23
+0
-0
ni de pura conya si ara maixeco a les set ke amixecare a les 5 i un marda si fan aixo io fare tard al cole cadfa dia mala sort
te collons la cosa
Anònim, 09/04/2015 a les 23:44
+0
-0
Es graciós perquè diuen que volen fer-ho com a europa i a molts llocs d'europa es dina a les 12, es sopa a les 7 i es fa horari compactat al cole.
NO PODRIA
Anònim, 11/04/2015 a les 17:25
+0
-0
1- Els meus pares pleguen a les 15:00h de la tarda y yo a les 14:30h no ho podria fer i a més prefereixo fer-ho tot d'una tirada que tornar a la tarda a l'insti que es un pal axí que hem quedo com estic i que cascú visqui la seva vida com vulgui.
No independentista i tampoc mega no separatista simplement ja estic bé com estic
Inmadurs
Anònim, 11/04/2015 a les 17:45
+0
-0
Només us preocupeu per si tindreu vacances o no. Hola? Cultura de l'esforç, on has anat a parar? Normal que després diguin que el nivell de productivitat del país sigui dels més baixos d'Europa, si de tota la notícia el que més us alarma és el tema de les vacances. Sí, pot ser injust o el que vulgueu, però crec que a la notícia hi ha temes molt més rellevants.

Referent a l'horari de sopar, ningú ha d'imposar als ciutadans la manera com han de viure la seva vida. Des de quan el Govern ens ha de dir a quina hora hem de sopar a dormir? Crec que la dictadura i el règim va acabar fa 40 anys, no que encara perdurava.
Per mi endavant
Anònim, 28/04/2017 a les 12:35
+0
-0
A mi sí que em sembla bé, tinc familia francesa i t'hi acostumes. Penso que està bé ja que si anem a dormir més d'hora no haurem de conduir tanta electricitat a la nit per la llum, i a més és més saludable dormir més. Penso que llavors hauríem de tenir una estona, no gaire, a l'insti per dinar i després tornar a tenir classes. Penso que està bé fer aquest canvi perquè no ho sé de fet però penso que està bé perquè sinó passen moltes hores entre l'esmorzar i el dinar i prefereixo menjar més dos àpats que no pas poc i sovint penso que és molt profitós canviar l'horari i no passa res si tenim menys vacances perquè la meitat dels dies no fem res productiu.



Tots aquests que us queixeu no canviareu de cap manera la opinió no decisió dels polítics que (malauradament) ens dirigeixen com ninos.


Apa adéu gent maca (sí, adéu amb accent diacrític i el sí també😌🌵)
Per mi endavant
Anònim, 28/04/2017 a les 17:05
+0
-0
A mi sí que em sembla bé, tinc familia francesa i t'hi acostumes. Penso que està bé ja que si anem a dormir més d'hora no haurem de conduir tanta electricitat a la nit per la llum, i a més és més saludable dormir més. Penso que llavors hauríem de tenir una estona, no gaire, a l'insti per dinar i després tornar a tenir classes. Penso que està bé fer aquest canvi perquè no ho sé de fet però penso que està bé perquè sinó passen moltes hores entre l'esmorzar i el dinar i prefereixo menjar més dos àpats que no pas poc i sovint penso que és molt profitós canviar l'horari i no passa res si tenim menys vacances perquè la meitat dels dies no fem res productiu.



Tots aquests que us queixeu no canviareu de cap manera la opinió no decisió dels polítics que (malauradament) ens dirigeixen com ninos.


Apa adéu gent maca (sí, adéu amb accent diacrític i el sí també😌🌵)