Documental

Si tens ganes d'anar a estudiar a un altre país, has de veure aquest documental

| 10/01/2017 a les 09:34h
Arxivat a: ESTÀ PASSANT, reportatge, adolescets.cat, estranger, documental


Estudiants catalans que estudien a l'estranger, tornen a casa per Nadal i es retroben amb els seus familiars i amics. En concret, l'equip d'Adolescents.cat, en una co-producció amb La Xarxa (Xarxa de Comunicació Local) seguirà un jove que estudia a Irlanda. Coneixerem com ha estat vivint aquests primers mesos del curs a Cork, una petita localitat irlandesa, i com ha viscut el canvi i la distància amb el seu entorn. Serem testimonis privilegiats del retrobament amb la seva família.



Al llarg del documental Itinerància de dades, estudiar a fora de casa, escoltem altres testimonis de joves que han estudiat a fora de Catalunya. En David per exemple va fer un Erasmus a Londres i ara treballa com a traductor de videojocs a Dublín. O la Cèlia, que un cop acabada la carrera de Periodisme va decidir fer un postgrau a Los Angeles (Califòrnia).



A Itinerància de dades també es dóna la veu a la Comissió Europea que ens parla del projecte més ambiciós de mobilitat de joves, l'Erasmus. En Vicenç, que és professor d'una escola de secundària ens parla en primera persona com afecta una classe on hi ha joves que han decidit marxar a estudiar a fora. I finalment un professor d'universitat ens parlarà de com afecta la mobilitat d'estudiants alhora preparar una classe d'universitat.



Al final s'arriben a unes conclusions com són: Els joves que marxen a estudiar a fora pateixen menys atur en un futur i adquireixen unes competències transversals que els ajuden al llarg de la vida en diferents aspectes, és a dir, marxar a estudiar a fora va més enllà de saber una segona llengua.


Fes clic aquí si no pots veure el documental.

El vols veure a la teva TV local?
Aquestes són algunes de les televisions de proximitat que tenim confirmat dia i hora d'emissió del documental. 

CANAL REUS TV
Dimarts 10 de gener a les 13:00 hores.

VOTV
Dimarts 10 de gener  a les 19:00 hores.

COSTA BRAVA TV
Dimarts 10 de gener a les 19:30 hores.

EL9TV
Dimecres 11 de gener  a les 16:30 hores.
Divendres 13 de gener a les 18:30 hores.

TV GIRONA
Dimecres 11 de gener a les 21:30 hores.

CANAL 10 EMPORDÀ
Dimecres  11 de gener a les 22:00 hores.

OLOT TV
Dijous 12 a les 19:00 i a les 23:10 hores.
Dissabte 14 a les 14:40

CANAL TARONJA ANOIA
Divendres 13 de gener a les 21:30, 23:30 i a les 01:30 hores.

EL PUNT AVUI TV
Diumenge 15 a les 10:00 hores.

MOVISTAR + (canal 159)
Dissabte 14 de gener a les 12:30 hores.

BANYOLES TV
Diumenge 15 de gener a les  20:30 hores.
Dimecres 18 de gener a les 21:40h i 23:40 hores.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Jk
Anònimjj, 10/01/2017 a les 15:38
+10
-6
jo vui anar a estudiar almenys un curs o un trimestre de la meva carrera a alemaniaa
Mg si tu tambee vols
Beques
Anònima, 10/01/2017 a les 16:39
+11
-0
Vui anar a estudiar tot el batxillerat a un pais anglofon (estats units, canada, regne unit o irlanda). Si algú sap d'alguna em podria posar el nom de la beca siusplau. Os ho agrairia molt
BUF!
Anònima, 10/01/2017 a les 18:05
+2
-4
Pues jo no! Estic estudiant ara alemany i es una merda pinchada en un pal! Mira q porto ja 3 anyets...una merda en serio. Jo vui fer el mateix q tu pero a Anglaterra o a Estats Units
Des de USA
Anònim, 11/01/2017 a les 00:43
+5
-0
Hola jo ara mateix estic a Estats Units, mhe mirat el documental perque em feia gracia, i tot el que diuen es veritat enserio! Si teniu la oportunitat feho perque es el millor que mesta passant a la vida enserio!
Beques
Anònim, 11/01/2017 a les 02:39
+6
-1
Per la de les beques:
No és per tot el batxillerat sencer, només per 1r de Batx, però és una beca molt bona perquè ho paga absolutament tot: les beques de la Fundación Amancio Ortega, dónen 500 beques cada any per anar a Canadà o USA.
Potser és difícil aconseguir-la, perquè s'hi presenta molta gent, però no és impossible. Jo ho veia impossible però ara mateix estic a Canadà gaudint d'un any brutal gràcies a aquesta beca :)
FAO
Anònima, 11/01/2017 a les 10:13
+3
-1
Gracies per dir-me la beca aquesta, pero ja vaig fer l'examen i per poc no he passat. Pero gracies igualment
QUE GUAI !!
Dragalionera, 10/01/2017 a les 17:21
+7
-1
Ara estic fent tercer d'ESO, però l'any que vé faré quart als Estats Units i estic super emocionada i no puc esperar a anar-me'n d'aventura!!!!
Usaa
Anònim, 10/01/2017 a les 18:22
+5
-0
Jo estic ara mateix a estats units fent el 4rt, es la polla
Eiii
Anònim, 10/01/2017 a les 22:46
+2
-0
Amb quina companyia/agencia o pagina nsss ho heu fet. A mi m'agradaria l'any que he (fare 4rt d'Eso ) a Estats Units.
Siusplau contesteu🙏🙏🙏
Usa
Anònim, 11/01/2017 a les 13:13
+0
-0
Hi ha diferents agencies, hi ha molta gent de catalunya que va amb interway, jo no he anat amb aquesta pero igualment te la recomano molt
Usa
Anònim, 11/01/2017 a les 13:15
+0
-0
N'hi ha bastantes, pero una que hi va molta gent de catalunya es interway, jo te la recomano
penjeu del documental
Anònim, 10/01/2017 a les 20:23
+1
-0
hola adolescents, estaria bé que penjéssiu el documental al youtube o a alguna plataforma semblant, per a poder compartir-lo amb interessats i poer veure'l en cas de no ser present durant l'emissió. Gràcies!
per "penjeu del documental"
Anònim, 10/01/2017 a les 21:38
+0
-1
Està penjat el documental! I a mi m'ha agradat molt! No sé si els pares em deixaràn anar a l'estranger, però a mi m'agradaria molt!
I jo....
Canuck, 11/01/2017 a les 16:07
+2
-0
Jo també estic estudiant a Canadà, però a diferència de la majoria dels que estudieu fora jo estic fent la uni aquí (no és cap intercanvi ni any academic estic fent la carrera i treballo aquí).
Veient el futur laboral que m'esperava a Espanya vaig decidir venir a Canadà i de moment porto 6 mesos i estic encantada, en menys d'una setmana vaig aconseguir un mini-job i estudiar a l'estranger realment t'obre portes de cara al món laboral.
Wowowowowo
Anònim, 11/01/2017 a les 19:11
+0
-0
Jo tmb he estat una any fora a Irlamda, a Waterfprd(25 min de Cork) i em va encantar l experiencia espero poñoder tornar hi