Literatura

De la literatura a la ficció, quina d'aquestes 5 pelis és la teva preferida?

| 21/04/2017 a les 16:41h
Arxivat a: ACTUALITAT, Sant Jordi, literatura, cinema, pel·lícules, llibres
Falten dos dies per Sant Jordi i estem molt nerviosos i nervioses! I com que volem que passis un dia genial hem fet una selecció de 5 llibres o sagues literàries que s'han versionat cinematogràficament. A més, pots votar la teva preferida!

 


Versió sense Playbuzz:

1- Harry Potter


J.K Rowling va escriure el primer llibre del jove mag, "Harry Potter i la pedra filosofal", l'any 1997, i el 2001 sortia la primera pel·lícula de la saga protagonitzada per Daniel Radcliffe, Rupert Grint i Emma Watson. Els llibres van ser un autèntic èxit i Harry Potter es va convertir en un fenomen de masses. De fet, s'estima que "Harry Potter i la pedra filosofal" és un dels llibres més venuts de la història, amb un total de 110 milions d'exemplars venuts.

2- El senyor dels anells

La trilogia de John R.R. Tolkien és una de les més emblemàtiques de la història que també ha vist la llum en el cinema. Els volums originals es van publicar entre els anys 1954 i 1955. L'any 2001 va veure la llum la primera de les 3 pel·lícules de la saga.

3- Crepúscle

El primer dels 4 llibres de la saga de vampirs es va publicar l'any 2005, i són obra de l'escriptora Stephenie Meyer. No va ser fins al 2008 que es fa fer la pel·lícula que van protagonitzar Robert Pattinson i Kristen Steward.

4- Charlie i la fàbrica de xocolata

És un llibre infantil escrit per Roald Dahl l'any 1964. El 1971 va arribar als cinemes una priemra versió cinematogràfica del llibre, "Willy Wonka i la fàbrica de xocolata", en la qual el ja desaparegut Gene Wilder interpretava l'amo de la fàbrica. L'any 2005, i amb el mateix nom que el llibre, Johnny Depp es posava en la pell de Willy.

5- A 3 metres sobre el cel

El primer d'una trilogia escrita per Federico Moccia, que ha tingut diverses versions cinematogràfiques. Després de veure la llum a Itàlia l'any 2004, i Antena 3 en va comprar els drets per fer-ne la versió que va protagonitzar Mario Casas l'any 2010.

Quin altre llibre que ha tingut la seva versió cinematogràfica t'ha agradat? Explica'ns-ho més avall a través del formulari de comentaris!

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

3msc
Anònim, 21/04/2017 a les 17:04
+37
-15
Meencantaa !! Mario Casas
3 metres sobre el cel
Fan_Fede_Moccia, 21/04/2017 a les 22:00
+9
-3
Sense dubte tot el que ha fet en Federico Moccia ha triunfat.
estic entre hp i el senyor dels anells
Anònim, 21/04/2017 a les 17:12
+29
-5
Pero vaig començar a mirar el senyor ddls anells i al cap d'un any hp, aixi q voto el senyor deels anells. pd: jo al legolas le daba. 😊
Pd2: qui va plorar amb la mort del sirius?
Pd3: qui va plorar quan tothom es pensava q el gandalf estava mort?
joooo
Anònim, 21/04/2017 a les 18:02
+18
-1
jooo vaiig plorar moolt amb la mort del Sirius :(
Jo tmb
Anònimaa, 22/04/2017 a les 12:08
+5
-0
Jo vaig plorar a la mort del Sirius, ja que era el meu personatge preferit...
😭😭😭😭
Jo tmb
Anònim, 22/04/2017 a les 17:11
+2
-0
Vaig plorar molt amb la mort de Sirius!!😭
Esq junt amb l'Hermione en Sirius es un dels meus personatges preferits...
Els senyor del anells m'encanta😍
PD: personatge preferit Legolas😍😂
crepuuuu
Anònim, 21/04/2017 a les 17:26
+37
-9
Crepusculooo oviamenttttt!! mencantaaaa eske mels follaria atots tres copss
BUFFF dificil
Anònima, 21/04/2017 a les 17:40
+26
-9
3MSC o crepusculo
El senyor dels anells
Anònim, 21/04/2017 a les 17:51
+12
-5
és lo millor
divergenteee!!
Anònim, 21/04/2017 a les 21:58
+17
-2
Per mi és la millooor💗💗😕
Però harry potter y crepusculo m'encanteen tambee
😍
Anònim, 22/04/2017 a les 14:15
+1
-0
Menk divergente I harry potter no sabria quina triar😍
oooh
Anònim, 21/04/2017 a les 21:59
+7
-2
crepusuloo OMG saga preferida dsd que va sortir la primera pel·lícula!!
Dues molt boniques pregunta
Anònim, 21/04/2017 a les 22:18
+5
-2
Crepuscule!! Em va encantar❤
3MSC molt macaa 💘

Una cosa k vol dir ben be liar-se? I corre's?

Gràcies
No me joodas
Anònima, 21/04/2017 a les 22:31
+16
-4
QUE ALGÚ M'EXPLIQUI COM "3MSC" I "CREPUSCULO" ESTAN PER SOBRE DEL SEÑOR DE LOS ANILLOS. NECESSITO EXPLICACIONS
Gustos
Anònim, 21/04/2017 a les 23:54
+7
-1
Pues si noia
Cadascu teels seus gustos no?
3 MSC
Anònimato 1219, 22/04/2017 a les 12:27
+2
-4
Sense cap dubte a 3 metres sobre el cielo es la millor peli del món m'encanta ❤️❤️😍
HP
Anònim, 22/04/2017 a les 17:41
+6
-1
HARRY POTTER sens dubte es la millor saga. Like si t'encanta
After all this time? It's mine..
Anònim, 23/04/2017 a les 01:17
+3
-0
Like si ets un Potterhead (fan de Harry Potter) i un fan de El señor dels Anells.
...
Anònim, 23/04/2017 a les 02:01
+4
-1
Doncs jo crec que 3MSC té més clichés que una novela de Wattpad i que tant aquest com Crepuscle tenen contingut sexista🤷.

No entenc com a la gent no li agrada ESDLA. I tampoc entenc com 3MSC està per sobre de HP😲

Eh fans de 3MSC i Crepuscle. Mateu-me a dislikes però és el que penso🤷.
indignadissima
Anònim, 23/04/2017 a les 02:29
+2
-0
3MSC es una pelicula amb contingut machista i sexista. I pels que ara direu "que dius ara, les feministes sempre ho treieu tot de context, etc" ara us ho argumentaré amb tres punts:
1r- Els tipics rols on el noi es malote i machito. Per què la noia sempre ha de ser l'innocent, bona, educada, mentres que el noi és el chico malote que va amb la moto i fotent pallisses a tothom? Per cert... Dir-li a una noia "FEA" Per cridar la seva atenció? Really? Que potser la Babi li va demanar que li digués? A mi un noi em diu "FEA" pel carrer i em sento assetjada. No sé vosaltres. És igual a que em xiuléssin.
2n- El fet de que en les putes carreres de moto, hi vagi una NOIA al darrere, del revés i amb els ulls tapats. HOLA GENT: Aquest és un clar exemple de machisme: la noia és tan sols un objecte en aquestes carreres.
3è- El H pega a la Babi. LA PEGA. LI DONA UNA BOFETADA. Pero ehhh, tots tranquils, que ell l'estima. I per als que dirieu que "ho fa perquè ella el culpa de la mort del seu amic, per tant el provoca (La víctima, en aquest cas la Babi, MAI té la culpa) El seu amic acaba de morir" etc. NO L'EXCULPA DE LA VIOLÈNCIA CONTRA ELLA.


Dit això, no entenc com pot estar a la posició num1 i tants comentaris dient que és la millor pelicula i es una pelicula molt bonica i maca. Jo de vosaltres, me la tornaria a mirar i m'ho pensaria dos cops. Pero vaja, suposo que el machisme i el sexisme estan tan "normalitzats" dins la societat patriarcal que no ens extranya que una pelicula d'un autor famós tingui aquest contingut.
Harry Potter
Anònim, 24/04/2017 a les 15:30
+2
-0
La meva peli preferida és la de Harry Potter😍⚡
Estic super biciada😍
Like els q tmb us encanta/agrada Harry Potter ⚡
No se quina película!!
Anònim, 25/04/2017 a les 21:41
+0
-0
M'agrada molt Harry Potter, perqué trata sobre magia y tot aixo que mola molt, pero tambe soc una mica pastelosa y m'encanten 3msc y crepúsculo, el que no m'agrada genes es el señor de los aniños, la vaig trobar molt pessada.