ESTUDIS

Vols estudiar Medicina però et preocupa no entrar al Grau? Tenim bones notícies!

| 03/05/2017 a les 17:00h
Especial: Preparats, Llestos, Universitat
Arxivat a: EDUCACIÓ, Universitat Central de Catalunya, Medicina, estudis, grau, educació, Universitat de Vic


Si ets d’aquelles persones que té una vocació claríssima de ser metge, segur que el teu major objectiu és entrar al Grau en Medicina! També estem segurs que saps que no és fàcil, ja que la nota de tall sol ser força alta. Però tenim una bona notícia: aquest curs, el Grau en Medicina tindrà 90 places més a Catalunya!

 Més possibilitats d'accedir al grau en medicina

Aquest proper setembre, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) començarà a impartir també el Grau en Medicina i oferirà 90 places. Sumant-se a les que ja hi havia d’universitats públiques i privades de Catalunya, hi haurà un total de gairebé 1.140 places!

- Grau en Medicina a preu públic: 2.512,23 €/curs (preu aproximat)
UAB: 320 places
UdL: 110 places
URV: 125 places
UdG: 80 places
UPF/UAB: 60 places
UB (Campus Bellvitge): 87 places
UB (Campús Clínic): 172 places

- Grau en Medicina a preu privat:
UVic-UCC: 90 places, 13.676,12 €/curs. S’hi accedeix a través de la Preinscripció Universitària, igual que a les universitats públiques.
UIC: 90 places, 13.920 €/curs. Cal fer una prova d’accés específica de la UIC.

La nota de tall segueix essent un problema per als alumnes que volen estudiar Medicina, ja que cap universitat baixa del 12 (sobre 14). Per ara, la més alta, amb un 12,748, se l’emporta el Campus Clínic de la UB i la més baixa amb un 12,296, la Universitat Rovira i Virgili.
A veure què passa el curs vinent, tenint en compte que s’hauran sumat 90 places al pot.
 
Pensa a no descartar cap opció a l’hora de fer la teva Preinscripció Universitària: l’important és que puguis fer els estudis que desitgis, així que emplena les 8 opcions posibles!

 Com serà el Grau en Medicina de la UVic-UCC?

- Formarà metges de Medicina general amb una important visió de la medicina integral i comunitària.

- L’aprenentatge estarà molt centrat en els casos clínics, la simulació, les pràctiques clíniques i el treball cooperatiu, fent que la part més pràctica estigui integrada des de primer curs.

- Serà molt innovador, incloent les últimes tecnologies com una taula Sectra, que permet als alumnes fer disseccions i estudiar el cos humà de manera digital!

- Les llengües d’impartició seran el català, el castellà i l’anglès, fent així que els i les alumnes siguin molt més internacionals.

- El pla d’estudis posarà molt èmfasi en formar metges amb una perspectiva molt humanística i social per aconseguir que siguin més competents, compromesos, conscients i compassius amb els pacients i les seves famílies.

- Si accedirà per Preinscripció Universitària, és a dir, segons la nota d’accés dels estudiants.

 Com saber si Medicina és el Grau ideal per a tu?

A nosaltres ens agrada dir que hi ha 10 requisits imprescindibles que has de complir per estudiar un Grau. Alguns més seriosos i d’altres menys, però si els compleixes, no hi ha dubte: tu ja tens vocació!



Ara ja saps què toca! Si ho tens tan clar, només falta esforçar-te al màxim a la recta final de curs i a la Selectivitat. Que tinguis molta sort a la Preinscripció, futur/a Doctor/a!

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Metge en potencia
Anònim, 03/05/2017 a les 17:57
+32
-10
Like si aquest any fas la sele i vols entrar a medicina
Pd: algu ha entrat a la uic?
1r bat
Anònim, 03/05/2017 a les 20:21
+6
-2
d'aquí un anyet! ja falta menys
Uic
Anònim, 04/05/2017 a les 14:08
+8
-1
Jo acabo aquest any medicina a la uic i estic molt contenta! Tornaria a triar-la sense dubtar-ho!
Molta sort!!
Fatal
Anònimuss, 03/05/2017 a les 18:25
+46
-19
Em sembla fatal... Estic estudiant medicina i cada cop hi ha més metges i per tant menys treball. De cada 2 metges que es presentin al MIR 1 es quedarà sense lloc i a sobres volen seguir acumulant més metges.
STOP obertura de noves facultats de medicina o tots haurem de marxar a fora a treballar!!
Dyv
Anònim, 03/05/2017 a les 18:56
+0
-3
Jexyskehv sud w sueñe
Dyv
Anònim, 03/05/2017 a les 18:57
+0
-3
Jvsjbej djvw isydn d'humor
no estic massa d'acord
Anònim, 03/05/2017 a les 20:20
+8
-15
si la meitat dels que fan el MIR es queda fora és perquè moltíssima gent que ha estudiat medicina a altres països de parla espanyola venen aquí a fer el Mir i a més la gent que un any no entra ho intenta el següent, total que acaba sent una roda de gent intentant acpnseguir plaça, però ampliar les places de medicina no és un inconvenient el contrari, està pronosticat que l'any 2030 faltaran metges aquí i llavors s'hauran d'anar a buscar d'altres llocs. Em sembla que si hi ha més places és perquè es necessita més professionals
pensa-ho
Informeu-vos
Anònim, 03/05/2017 a les 22:47
+8
-0
Els que penseu que no sobren metges ni sobraran us convido a fer una ullada a qualsevol dels articles penjats en aquesta pàgina web:

(en el buscador poseu facultades i llegiu qualsevol).
L'acumul de metges és una realitat, i construint noves facultats l'únic que fem és empitjorar-ho. Des de l'associació d'estudiants i professors s'ha lluitat molt perquè no s'obrís cap més.
Com a estudiant, la carrera t'ha d'agradar i a no ser que siguis un súper coco li hauràs de dedicar bastant temps. Tothom ha pensat algun cop en deixar-la, però la vocació que tenim sempre t'ho fa oblidar jaja.
A qui no estava massa d'acord...
Anònim, 04/05/2017 a les 13:00
+5
-0
Això dels estrangers és totalment fals, actualment hi ha un cupo del 5% de places MIR que poden ser ocupades per estrangers, és a dir que el 95% dels que obtinguint plaça MIR hauran estudiat aquí. Encara entre els estudiants d'aquí en tenim 1 de cada 2 que es quedarà sense plaça.
D'altra banda, està molt bé això de que al 2030 faltaran metges, però destaco que amb el títol de graduat en Medicina que et donen a l'acabar la carrera no pots exercir de metge, ni medicina de família ni especialitat, no et valida per a res per a exercir la professió. Per a que puguis exercir és necessari que hagis passat l'especialització MIR. És a dir, el nombre de nous metges que hi ha disponibles cada any per a exercir els marca el nombre de places MIR, no el de places universitaries. Augmentant el nombre de places universitaries (obrint noves facultats, com la de Vic) i mantenint les MIR com s'està fent solament aconsegueixes que, per cada nova plaça universitaria, vagi a haver-hi un graduat més en Medicina que no pot exercir de metge, del qual els seus 6 anys de carrera no li han servit per res, o que hagi de marxar a l'estranger a provar si hi té més sort.
A qui no estava massa d'acord...
Anònim, 04/05/2017 a les 13:02
+2
-0
Això dels estrangers és totalment fals, actualment hi ha un cupo del 5% de places MIR que poden ser ocupades per estrangers, és a dir que el 95% dels que obtinguint plaça MIR hauran estudiat aquí. Encara entre els estudiants d'aquí en tenim 1 de cada 2 que es quedarà sense plaça.
D'altra banda, està molt bé això de que al 2030 faltaran metges, però destaco que amb el títol de graduat en Medicina que et donen a l'acabar la carrera no pots exercir de metge, ni medicina de família ni especialitat, no et valida per a res per a exercir la professió. Per a que puguis exercir és necessari que hagis passat l'especialització MIR. És a dir, el nombre de nous metges que hi ha disponibles cada any per a exercir els marca el nombre de places MIR, no el de places universitaries. Augmentant el nombre de places universitaries (obrint noves facultats, com la de Vic) i mantenint les MIR com s'està fent solament aconsegueixes que, per cada nova plaça universitaria, vagi a haver-hi un graduat més en Medicina que no pot exercir de metge, del qual els seus 6 anys de carrera no li han servit per res, o que hagi de marxar a l'estranger a provar si hi té més sort.
Aveure
Anònima amb dubteess, 03/05/2017 a les 18:45
+19
-0
M'agradaria saber, per aquella gent que esteu fent medicina la seva opinió sobre el grau, i també m'agradaria molt que diguessiu una mica el que es fa un dia de cada dia a la facultat. M'aniria molt bé que em contestessiu!!😇

MOLTES GRACIES FAMILIA


futura estudiant de medicina 💉🔬
Molt decebuda
Anònim, 03/05/2017 a les 19:37
+6
-0
Estic estudiant medicina a Bellvitge i la veritat és que estic bastant decebuda. T'ho pinten com que la universitat és molt millor perquè estudies el que vols i que la gent és molt millor que al batx. La veritat que m'he trobat jo és que la gent és súper repelent i els profes suden absolutament de tot. És una carrera molt complicada i que exigeix moltíssim, prepara't per passar de treure 10 a 5 i dóna gràcies.
Objectivament crec que Bellvitge i el clínic són bastant diferents i que t'has d'informar bé respecte quin prefereixes, ja que ofereixen mètodes d'estudi molt diferents (tot i que les assignatures siguin les mateixes).
Si creus que és el que més t'agrada endavant, però prepara't per estudiar més que mai i anar a tope!
Encantada
Anònim, 04/05/2017 a les 12:14
+7
-0
Jo estic estudiant al clinic i estic encantada, respecte les assignatures es veritat que son un pal i la unica que m'agrada és anato que només hem fet al segon semestre, pero la gent és un amor i els profes clar que suden perque som adults ja, no es tiren tot el dia darrere nostre com al cole ni tan sols es saben els nostres noms, pero si realment es el que vols fer de gran, val la pena aguantar primer i segon ja que son assignatures més "basiques".
pensa que et posaran a les mans la vida d'una persona i no pots cometre errors. Realment et recomano molt el clinic tot i que és difícil entrar, el meu germà estudia a l'autonoma i també està encantat així que qualsevol facultat és bona.
Ànims!
MEDICINA
Anònimaa2001, 03/05/2017 a les 19:04
+14
-1
Hoola, estic fent 4rt d'ESO i des de sempre el meu somni ha estat ser metgessa, actualment trec 8 i 9, i tinc aquesta por, la de no poder entrar al grau de medicina. També m'agradaria saber la dificultat d'aquest grau i com va...Algú que estigui fent medicina podria dir com li va...
Peeeeeeetons
Jo també vull fer medicina
Judit2001, 01/08/2017 a les 11:08
+0
-1
La veritat es que no t'has de preocupar, ara per ara, de la nota de tall. Primer fes un molt bon batxillerat i treu les notes mes altes possibles, centra't en això. Quan toqui el moment de fer selectivitat a posar-se molt les piles... Però no tinguis por. Jo també ho vull fer! i com m'han dit sempre: Quan algú es proposa algò i li agrada molt lluitarà molt i al final ho aconseguirà. Molta sort i a veure si per casualitat ens creuem a la uni dintre d'uns anys jajajajaj ;)
,m
Anònimolk., 03/05/2017 a les 19:50
+26
-4
no crec que molta gent es pugui permetre pagar 13,000 pavos nnose
Molt fort...
Anònim, 28/06/2017 a les 19:48
+9
-1
Jo ja trobo que és una bojeria pagar 2.500€ pel públic (i ja no parlem del privat), tothom hauria de tenir dret a estudiar però en fi... El que haurien de fer és donar més beques que de places ja n'hi ha!
Estudiant de medicina.
Anònim, 03/05/2017 a les 20:28
+16
-1
Hola! ;)
Estic fent 2n d medicina i x a tots aquells que vulguin saber com em va o com ha sigut la meva experiència, us faré un petit resum.
Des de petita sempre he tingut clar que volia ser metge/enfermera, però mai se'm ha donat be això d'estudiar ja que era molt vaga.
Quan vaig arribar a 4rt d'ESO, et fan les típiques preguntes de què vols fer en un futur x escollir el batxillerat. A mi, cap batxillerat m'agradava. Com ja he dit, no era molt d'estudiar. Però si volia ser metge havia de fer el científic.
Quan vaig arribar a 1r d batx, em va costar moltísim xq era molt desendressada i m'ho prenia amb molta calma. El meu concell és q sigueu molt constants i q no perdeu el temps!! Quan arribeu a 2n us arrapentireu!! Xq a 2n baixen les mitges, us estressareu xq el curs és + curt, hi ha el TREC, la sele,...
Al final no vaig entrar a medicina i vaig haver d fer un cicle x poder accedir-hi. Però no vaig treu-re la nota suficient i vaig repetir-lo. Ara estic fent 2n de medicina i al mirar enrere, puc dir q m'ho he passat MOLT MALAMENT. He passat molta angoixa, depressió al veure q no arribava, ràbia i impotència al no treu-re la nota o al haver pagat els 12.000 x el cicle + els d la carrera,...
És molt difícil accedir a aquesta carrera x la nota i x el preu, ja q és d les + cares. Però si és el vostre somni i teniu l'objectiu CLAR, feu-ho. Estudieu aquets dos anys d batxillerat, creieu-me q si no seus poden convertir en 2 + d cicle (+ els diners q han d pagar els vostres pares). Feu-ho quan toca. Jo no m'arrapanteixo xq m'emporto moltes experiències i amistats, però ara mateix estaria fent 4rt d medicina i canvia molt la cosa.
Tampoc tingueu molt sobrevalorada la carrera, és molt difícil i m'he passat 2 anys d la mva vida pràctimenr estudiant. És MOLT MOLT MOLT DIFÍCIL. Però tmpoc estic aquí x desanimar-vos.
Si és el q voleu, endevant!! Vosaltres podeu. Confieu amb vosaltres😉🍀
Jdjdjdjd
Anònimjdjdjd, 03/05/2017 a les 22:30
+7
-4
Veig que us estan desanimant molt ajajaja estic fent primer de med al clinic. Estudio molt menyss que lany passat (excepte en epoca de finals) la gent es molt maja i lambient molt guai. Et passes moltes hores a la uni pero no es tan dificil com jo pensava, del primer semestre tinc un 8.5 de mitja, perq us feu una idea (i soc del monton eh no soc super llesta) anims als que voleu entrar!!!!
Consells pliss
Anònim, 03/05/2017 a les 23:14
+0
-3
Vull estudiar medicina en un futur. El cas es que ara acabare 1r de batx i mha anat bastant malament, llavors l'any que ve anire a fer un cicle; despres del cicle puc accedir igualment a universitat a la carrera de medicina? Em farieuu favor si contestessiuu mercii❤️
preparats llestos universitat
Anònim, 04/05/2017 a les 13:14
+1
-1
Hola, Jo de tu faría aquesta consulta al 'preguntes i respostes' del web www.preparatsllestosuniversitat.com ells assessoren d'aquestes coses, jo hi he escrit a vegades amb dubtes i m'ha ajudat molt i molt ràpid.
Nutri
Anònima, 04/05/2017 a les 00:39
+2
-1
Jo estic fent 2n de bat i l'any que ve vull estidiar nutricio humana i dietetica, algu que ho estigui fent pot explicar la seva experiencia tot i que ja e buscat info magradaria saber opinions sobre la carrera.
Moltes gracies😘

PD: Es una branca de medicina k la nota de tall esta be jeje
La meitat no podreu exercir com a metges
Consell d'Estudiants de Medicina de Catalunya, 04/05/2017 a les 14:00
+9
-4
Després d’estudiar al batxillerat per treure les millors notes de la selectivitat per poder entrar a medicina i 6 anys de carrera estudiant dia i nit, no tindreu plaça MIR per continuar la formació que us permetrà exercir. No sereu metges.

El Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya, l’òrgan de representació de tots els estudiants de medicina, estem en contra de l’obertura de Noves Facultats, ja que actualment 1 de cada 2 opositors MIR es queden sense plaça de resident i es veuen obligats a repetir l’examen MIR o marxar a l’extranger a exercir la seva professió. A més, les places ofertades a la UVic són privades, aumgnetant així la desigualtat economico-social entre els estudiants, ja que només hi podràn accedir aquells que puguin finançar-les.

Obrint noves facultats com la UVic, l’única cosa que s’aconsegueix és augmentar l’embut i donar falses esperances a els futurs estudiants de medicina



Perquè no volem ser escriptors sense paper ni boli, reclamem el dret a rebre una formació completa i de qualitat al nostre país, per assegurar l’excelènica de l’assistència sanitària del dia de demà.
Resposta
Anònim, 08/05/2017 a les 00:42
+5
-1
No nego que el que diguis sigui tot veritat. De fet em sembla coherent i lògic. Però no he vingut a dir aixo...

Aquest missatge el escriu un membre del Consell oi? I el consell per qui està format? Doncs per estudiants de medicina que ja han començat la carrera, que ja estan estudiant el que volien estudiar. Aquesta situació es coneixia de feia anys, però igualment vosté i els seus companys de consell van decidir fer la carrera igualment... Però ara volen dissuadir a altres futurs estudiants... Pot semblar que s'intentin evitar futures competencies... Si la UVic fa medicina, d'aqui a no molts anys hi haurà més competencia pel MIR... (aixo és el que llegeixo jo d'entre linies)

Em sembla molt bé que alerteu dels perills, però no em sembla gens correcte que es desanimi als futurs estudinats dient-lis que no podran exercir de metges. No se cuantes places hi ha al MIR, però algu les ha d'ocupar, no? Doncs almenys s'ha d'intentar.

Anims a tots i totes, i que ningú no digui mai que no podeu arribar a fer alguna cosa. Si us ho diuen, es perque tenen por.
A VER
Anònim, 04/05/2017 a les 16:43
+0
-2
Jo ho tinc bastant clar, i els únics "requisits" que compleixo són 3, 7 i 10. Hi ha molts que em semblen una bajanada i fins i tot una falta de respecte.
House
Anòoonimaa_diieeem, 04/05/2017 a les 21:24
+6
-1
Sóc la única que s'ha preguntat perquè en House és coix? JAJJAJA
Medicina 😍😍😍