​Et toca començar a preparar el Treball de Recerca? Aquí hi trobaràs uns quants consells

| 27/11/2017 a les 12:20h
Especial: Preparats, Llestos, Universitat
Arxivat a: EDUCACIÓ, preparats llestos universitat, treball de recerca, consells
Imatge il·lustrativa
Tant si estàs començant el teu Treball de Recerca, com si estàs a la recta final, segur que et van bé els consells que ens han preparat els amics de Preparats, Llestos, Universitats.
 
El primer: Saps que pots consultar exemples pel Treball de Recerca? Al buscador Cerca Recerca hi pots trobar una gran varietat de temes i podràs descarregar-te un munt de treballs presentats als Premis Recerca de la UVic des de l’any 2008!

Quan l’hi hagis donat un cop d’ull, veuràs que totes les idees poden ser bones:

— Si ets de ciències, pots tractar alguna malaltia o avenç mèdic.

— Si sents passió per les arts, pots investigar més a fons l’obra d’un cantant, pintor, escriptor…

— Si t’agrada conèixer el passat, pots aprofundir sobre un fet històric o una tradició antiga que et cridi l’atenció.

— Si vols mirar el futur de cara, pots plantejar com combatre problemes actuals com la violència de gènere o l’augment de tendències racistes a Europa.

— Si vols presumir de poble, pots donar a conèixer algun tret distintiu de la teva localitat.

— I si res no et convenç, pots atrevir-te amb una nova idea que no hagi mencionat ningú.
 

De seguida t’adonaràs que trobar temes no és cap inconvenient, però Preparats vol donar-te uns quants consells més:

1. Tria un tema que t’agradi. Cal posar-hi ganes i il·lusió.

2. L’ambició és un punt a favor, però tingues en compte que la teva idea sigui viable. No et plantegis

3. Un cop hagis triat el tema, fes un petit guió per concretar tot allò que vols explicar en el teu 4. La mandra és el pitjor enemic. Va bé marcar-se uns terminis per repartir la feina i no anar atabalat fins l’últim dia.

5. Fes un treball interessant i creatiu. Pots incloure imatges, entrevistes o qualsevol tipus de material que converteixi el teu treball en didàctic i amè.

6. Prepara’t molt bé la presentació oral. No n’hi ha prou amb fer un bon treball, sinó que has de captar l’atenció i l’interès del tribunal.

Per últim, recorda aquestes paraules de Pablo Picasso: «La inspiració existeix, però t’ha de trobar treballant»
 
Si ja tens el TR molt avançat, probablement, necessitaràs consells per no encallar-te i aprofitar el temps i també hauràs de preparar una bona presentació oral! Uns quants consells més:
[youtubesensepubli]u9wSAqBlct0[/youtubesensepubli]

[youtubesensepubli]G_PqQCYicU4[/youtubesensepubli]

I per acabar, recordar-te que si tens dubtes sobre què estudiar o preguntes sobre la universitat, pots omplir el formulari de Preparats i contactaran amb tu.

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

COMENTARIS

JAJAJAJA
Anònima, 27/11/2017 a les 16:25
+12
-8
com q començar si ja quasi s'ha dentregar?😂😂😂😂😂
.
Anònim, 27/11/2017 a les 18:30
+25
-1
pels de primer de batx ruuc
Consell
Anònim, 27/11/2017 a les 18:01
+38
-1
Primer consell

No el deixeu per ultima hora

Segon consell

NO EL DEIXEU PER ULTIMA HORA :)
fdgs
Anònim, 27/11/2017 a les 21:04
+0
-4
jaja ja l'he fet!!
??
Anònim, 27/11/2017 a les 22:43
+6
-5
Aixo tmb es podria fer per el de 4t?
eii
Anònim, 28/11/2017 a les 19:16
+4
-1
podeu dir el tema del que heu fet el treball de recerca per agafar idees? (els que ja ho hagueu fet) mersi macos
Fent el TdR
ups, 02/12/2017 a les 19:01
+2
-0
Bon article! Jo ara estic fent el meu TdR sobre el ùs del mòbil i em preguntava si em podrieu ajudar contestant la meva enquesta:



Moltes gràcies gent!
J_ajajajaa
Anònim, 02/12/2017 a les 21:32
+2
-0
TDR done
Temes
Noia: 15 anys, 28/12/2017 a les 07:33
+0
-1
L'any q ve fare Bantxillerat social perque vull ser professora de primaria i vull fer un tema original i creatiu possible, em podeu ajudar a triar temes ( proposeu temes porfi )
Algo relacionat amb ensenyament?
Anònim, 06/01/2018 a les 21:00
+0
-0
Com es l'educació a espanya, a quins llocs esta millor, en què s'hauria d'invertir en les escoles publiques perque sigues millor les educacions, o canvis que creus que s'haurien de fer etc
Per la dels temes
Anònim, 11/01/2018 a les 11:58
+0
-0
Te recomano fer un estudi sobre els sistemes educatius, pot ser els sistemes educatius durant l història, per exemple a la URSS, també de franquisme però és molt típic. També exsisteixen rànquings dels llocs on els estudiantes surten més preparats per treballar o tenen millor qualificacions, busca hi el secret. Hi ha molts temes d'educació que queden per investigar.

PD: la merda de sistema educatiu d'Espanya o de Catalunya ni la toquis perqué literalment és un dels pitjors que exsisteixen.
Experiència pròpia
Anònim, 25/01/2018 a les 17:35
+1
-0
Jo he fet el Treball de Recerca en anglès i puc dir-vos que costa però que no és per tant. Això sí, cal un bon tutor. Vaig fer prou faltes per omplir col a mínim cinc pàgines, creieu-me si us dic que que la millor forma de passar bé és NO ESPERAR A ÚLTIMA HORA, i no desesperar-se ja que cada treball té els seus pros i contres.
Bona sort per quan us toqui fer-lo.
Ciències
Dabit (vaig fer el TdR de bio), 31/01/2018 a les 16:17
+2
-0
El consell que donen no em sembla gaire indicat com a tema. Si fas el científic voldran una hipòtesi que hauràs de demostrar/falsar amb el mètode científic i hi fan MOLT d'èmfasi. A més, valoren especialment la part pràctica i volen veure que has fet TU la feina. NO volen una monografia com al social i si tries un tema mèdic és el que podràs fer (si no estàs endollat d'alguna manera).

L'important és que puguis conduïr els teus experiments propis, encara que siguin senzills, per a comprobar la hipótesis. No valorarán una parte teórica molt llarga i complexa, només volen pràctica, pràctica, pràctica. Sigueu originals, no dubteu que ho valoren, però més val plantar 8 testos amb cebes per a comprobar l'efecte de X factor que fer una tèsi de 200 pàgines sobre una malaltia tropical basant-se en articles i no haver «tocat» res en persona. Com a mínim, que puguis fer enquestes. Hi ha mil maneres de diferents de fer experiments, no tot és cosa de laboratori, però heu de pensar què voleu i podeu fer en uns pocs mesos de temps.

Ah, i una altra: no us espereu cap ajuda dels profes si no és el seu tema estrella, perquè poden anar molt perduts. I si ho feu en una altra llengüa, escriure-ho en català i després traduïr-ho té avantatges (tu t'aclareixes millor i tal) i inconvenients (traduïr és un pal: jo em vaig passar un capvespre i un dia sencer non-stop des de les 7 del matí a les 4 de la matinada per a fer-jhi).

Bona sort!