VIRAL

Ets capaç d'escoltar el soroll d'aquest GIF que no té so?

| 06/12/2017 a les 16:23h
Arxivat a: VIRALS, gif, sinestèsia, experiment


És un gif. No té so, però... no sents alguna cosa?

Mira'l una altra vegada perquè la veritat és que és bastant flipant. A la redacció, més d'un de nosaltres assegura que sent una mena de «boom» «boom» «boom», com si un ésser gegant s'estigués acostant des de lluny. 
 
El gif, creat per HappyToast ha corregut per la xarxa com la pólvora, des que va compratir-lo la psicòloga Lisa DeBruine, de la Universitat de Glasgow. Però no patiu! No us esteu tornant bojos! Resulta que, des de petits, anem associant els moviments a uns sons concrets. Fins a un 20% de les persones acostumen a generar una resposta auditiva a una imatge sorda. Aquest fet es coneix com a emparellament sinestèsic: l’assimilació conjunta o interferència de diversos tipus de sensacions de diferents sentits en un mateix acte perceptiu. OK? xD Entesos. 

Hi ha sinstèsies de diversos tipus: la capacitat d'olorar textures, posar color a cada lletra de l'abecedari o gust als colors. El compositor Franz Liszt s'enfadava quan els músics «tocaven rosa» si era un moment de «tocar blau». L'alteració de la percepció es basa en una comunicació de neurones que enllaça regions del cervell. A vegades, se'ns creuen els cables, ja ho veieu. 

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Jo ho he notat...
Anònim, 06/12/2017 a les 17:13
+51
-2
Res mes veure la imatge he començat a sentir com uns boom, boom com deieu.
doncs
Anònima, 06/12/2017 a les 19:29
+38
-2
doncs jo no he escoltat re
Jo també
Anònim, 06/12/2017 a les 21:39
+11
-0
Cada cop que cau!
HOLA?
Anònim, 06/12/2017 a les 19:14
+44
-5
Sóc l'unica que no ha escoltat res en cap moment i ha vist un GIF normal? XD
Wtf
Anònim, 06/12/2017 a les 19:22
+32
-6
Io no he notat una merda😂

Like si tu tampoc
Doncs no he notat rees
Anònim, 06/12/2017 a les 19:28
+15
-5
Soc la única que no he sentit res de res??
Doncs...
Anònim, 06/12/2017 a les 20:06
+11
-4
Sóc la única que no ha notat res?😂
Hipòtesi
Anònim, 06/12/2017 a les 21:10
+18
-0
Em penso que el nostre cervell analitza l'efecte de tremolor que fa la pantalla quan la torre cau al terra i ho relaciona amb el soroll que faria, de tal manera que associem el soroll amb la tremolor i per això tenim la sensació d'estar-ho escoltant. Això sí, parlant objectivament no hi ha cap soroll
👌
Anònima, 07/12/2017 a les 13:49
+0
-1
Opino exactament igual.
HOLI
Anònim, 06/12/2017 a les 22:46
+2
-9
Jo al principi no notava res però després es com que el cap em fa: Prum, pru, prum...PARANOIA. FELIÇ DIA DE LA CONSTITUCIÓ ESPANYOLA NOIS/ES
Lol
Anònima, 06/12/2017 a les 22:56
+1
-4
Me da ami q els redactors ens han pres el pel perq jo no sento una merda xd
sere rara pero..
Anònim, 06/12/2017 a les 23:12
+1
-2
em hola? soc la unica que asosicia es colors a un dia de la setmana o a les notes musicals
Sinestesia
Anònim, 07/12/2017 a les 09:51
+3
-0
Allo ds diferents tipus de sinestesies crec que tots en tenim un i es el de relacionar una assignatura amb un color 😂
Siiiii
Anònimadabest, 07/12/2017 a les 10:35
+0
-0
Jo si k ho he notat!!!!😂😂
POING POIING
Anònima_MT, 07/12/2017 a les 15:16
+0
-0
Jo no sento BOOM BOOM, jo sento com una cosa més ''ligera'' per així dir-ho, en plan: poiiing, poooing... XD