SEXUALITAT: La primera vegada [Article + Consells]

Tard o d’hora toca parlar d’aquest tema... de la primera vegada... Quan parlem de la primera vegada, podríem parlar de moltes coses però, tradicionalment, s’entén com la primera vegada que es tenen relacions sexuals amb penetració.

| 07/06/2012 a les 13:16h
Arxivat a: CONSELLS, elena crespi, sexualitat, sexe, primera vegada, adolescents.cat


Potser alguns o algunes de vosaltres ja heu passat per aquesta experiència, potser d’altres encara esteu lluny i no us ho plantegeu i, també és molt possible, que estigueu en plens dubtes de si ja ho voleu fer o si no, potser la parella us ho demana i no ho teniu clar... o potser vosaltres voleu i la vostra parella us diu que encara no...

Avui, a partir d’un dubte que ha tingut una adolescent del fòrum he pensat que potser encara hi ha certs dubtes al voltant de la primera vegada i també us podria donar alguns consells...

La Usuari Servidora va publicar: Holaa a totes!:)Quan ho fas per primer cop es normal que se't retrassi la regla?:S. Bé, doncs per respondre-li a ella primer (i després continuar ampliant el tema) cal matisar que no té perquè retardar-se la regla quan hi ha la primera relació sexual amb penetració. De fet, el que sol passar força sovint, és que degut als nervis i a la pròpia por de la primera vegada, això fa que es pugui retardar o inclús avançar en alguna ocasió. Però no és quelcom que passi sempre.

Ara ens trobem en un moment on sembla que s’ha de perdre la virginitat el més aviat possible, no creieu? Ens pressionen i ens pressionen per viure aquesta experiència el més aviat possible i començar a experimentar de moltes maneres diferents dins de la sexualitat. I jo sempre em pregunto... què entenem, doncs, que és la sexualitat? Només es tracta de col·leccionar experiències i quantes més millor? Si realment ho vivim així, llavors pot ser quelcom que avorrim ben aviat ja que la llista que es poden fer no és interminable...

Potser ens hem de plantejar que hem de viure la nostra primera vegada i les nostres primeres vegades (i, en el fons, totes les vegades) com una experiència de plaer, de gaudir l’un de l’altre, d’aprendre també l’un de l’altre (no es neix pas ensenyat per fer aquestes coses) i per SENTIR aquest moment, i ho dic en majúscules perquè si només comptem quantes vegades ho hem fet i quantes coses hem fet i amb quantes persones ho hem fet, ens oblidem de SENTIR les sensacions agradables que el cos ens pot donar en un moment així.

Si t’estàs plantejant tenir la teva primera relació sexual, et recomano que tinguis present algunes coses:

·       Estaràs nerviós o nerviosa i no tot sortirà perfecte

·       Explica a la parella que estigui amb tu en aquell moment quines coses t’estan bé i quines et fan sentir incòmode, agafeu-s’ho amb calma i no aneu molt a sac.

·       Busqueu un lloc on estigueu tranquils i no us molesti ningú (ja s’està prou nerviós com perquè a sobre estigueu patint per si algú us enxamparà)

·       Tria algú amb qui tinguis un feeling especial i fes-ho perquè vols, no perquè et sentis obligat o obligada

·       I utilitza sempre, sempre, sempre, preservatiu (i controleu que estigui ben col·locat durant tota la relació sexual)

Un altre dia també parlarem de les moltes coses que es poden fer i que també podrien ser primeres vegades... i de la importància que també té gaudir amb allò que ja s’ha fet moltes vegades... perquè sovint només busquem coses noves i potser hi ha coses que sempre poden ser divertides!

Petons!

Elena Crespi Asensio

@ElenaCrespi81

Què t'ha semblat?

0
0
0
0
0
0
0

També us pot interessar

 

COMENTARIS

asdfghjkl
Joana, 07/06/2012 a les 13:41
Interessant
+121
-40
Hola soy el primer comentario y no, no voy a saludar a mi madre
heeaya
earuu, 07/06/2012 a les 13:41
Molt interessant
+256
-63
així m'agrada, que pervertiu als nens i nenes adolescents, que per la vostra informació, la majoria no passen del 13 anys.
Anònimaa
sisi, 07/06/2012 a les 13:43
Interessant
+68
-9
Tot això esta molt bé però jo crec que ningú et pot obligar a fer una cosa que no vols. Això ho has de fer perquè estas bé amb la persona o perquè et bé de gust. Però ningú pots obligarte.
Un petonas adolescents!
VISCA CATALUNYA
gracies
lelelele, 07/06/2012 a les 13:46
+19
-7
moltes gracies ja o aplicare
i que
Anòn, 07/06/2012 a les 13:58
+22
-7
esta molt be aixo pero expliceu com lligar abans de explicar aixó
Lalalal
HJjsdkjfa, 07/06/2012 a les 14:04
Interessant
+54
-2
Doncs a mi em sembla una gran idea explicar aquest tema,ja que molta gent es sent presionada per la seva parella i al final la seva primera vegada acaba sent un desastre i no es disfruta.
Gran article!
Un petó!
avui a la nit li donare caña
joannn14, 07/06/2012 a les 14:21
+10
-6
ara que e llegit aixo li donare cañaa!!!!

gaudirem, us u prumetuuu
xd
necessitat 14 anys :$, 07/06/2012 a les 14:23
+8
-44
algu vol fer-ho? als 14? dakii? ajajjajaa jo ja l'he perduda fa dues semaaaaneteees:$ jijiji!
ems
jnujujuju, 07/06/2012 a les 14:54
+51
-5
ei per segon comentari, vale que potser hi ha gent que no passa dels 13 però també i ha gent més gran, 15 com jo, que sí que li interessen aquests consells.

Petons adolescents! :)
Pel de dalt. (opinio MEVA)
earuu, 07/06/2012 a les 16:11
+14
-43
Doncs si tens algun dubte, ho preguntes a una sexòloga, t'informes, o busques altres fons. Però ficar una noticia així, a una revista on va dirigida a adolescents, ho trobo provocar. O a cas a emissions de la televisió que va dirigida a tots els públics ho fiquen? Perdoneu, però algú ho havia de dir.
Gràcies
somevirgin, 07/06/2012 a les 16:47
+12
-3
M'agrada que em recorden que la primera vegada podem agafar-nos-ho en calma i que no té perquè ser perfecte. A vegades ho idealitze molt i em preocupa no poder complaure la parella.
Pel Pel de dalt. (opinio MEVA)
bah, 07/06/2012 a les 18:10
+27
-2
Doncs jo ho trobo una cosa molt normal, aquí ningú ha dit res que perverteixi a ningú. A més és una cosa natural i tots hi passarem i a vegades ens en volem informar i fa vergonya. Trobo que aquest article està bé, no diu res fora de lloc.
eii
Anònimaaaaaaaa!, 07/06/2012 a les 18:28
+8
-2
que maaca la foto!
ajajajajajajjajajja

REFLEXIÓ, 07/06/2012 a les 19:43
+20
-25
Cal? Realment cal? Les i els adolescents tenen uns pares als quals segur que els poden preguntar per aquestes coses, que segurament els hi ho respondrien millor. Quès és això del sexe com allò que et fa sentir plaer? això és tot? nono, en aquest article li falta la part important. Fer l'amor és una cosa, molt important, no per prendes-ho a lleugera... L'has d'ESTIMAR i resopectar a l'altre, realment flipo molt que hi hagi noies de 13 i 14 anys llegint això i creient-s'ho, no tot és tan fàcil. i els nois bé, aquests és un altre tema, doncs per ells no és tan difícil, però que també es plantegin una pregunta abans de desvirgar o tirar-se una noia de 13/14 anys (l'edat no és tan important com si t'importa o no) de qui 4 anys m'agradarà tenir una novia que s'ha follat a 15 tius o m'agradara tenir una que nom´ñes ho hagi fet amb aquelles persones que realemnt li han importat i ha estimat i no pas com un acte purament egoista (sí, egoista és buscar el plaer propi). Cadascú ha de fer el que cregui però realemnt crec que ens han de respectar, però més important ens HEM de respectar i també al nostre cos.
Fer-ho porta problemes
Anònima1, 07/06/2012 a les 19:43
+13
-26
Jo tinc 12 anys i ho vaig fer fa un mes en una acampada que
vam fer d'amagat amb el meu nòvio. El tema és que vam anar
massa de pressa i se'ns va trencar el condó. Jo ja tinc la regla i el
meu nòvio té ejeculacions així que ho vam haver d'explicar als
pares. Ells encara no sabien que estàvem enamorats i jo vaig
haver d'anar a la ginecòloga i evitar de tenir un fill. Els meus pares
encara estan emprenyats i des d'aquell dia que ja no tinc mòbil i
no em paren de controlar. No us recomano que ho feu i si folleu
tingueu clar que abans s'ha de dir als pares per molta vergonya
que us faci. Un petonàs adolescents i una merda podrida pels pares.
http://www.youtube.com/watch?v=8dF1iKaBoaI&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=8dF1iKaBoaI&feature=plcp, 07/06/2012 a les 20:51
+1
-3
eo
jomateiixa, 07/06/2012 a les 20:54
+7
-0
el meu novio i jo ja estem preparats per fer-ho.. he demanat consell a les meves amigues sobre la depilació, però algunes ho fan depilades ia ltres no.. creieu ke hauria d'estar depilada? (on ja sabeu..)
JFA
PEPA DE LAS FLORES, 07/06/2012 a les 20:55
+2
-0
molaa la fotuuu jajajaaj
Usentu diru eh..
Anònim!, 07/06/2012 a les 20:58
+26
-0
Pero perdre la virginitat als 12 es molt fort eh nena..
Aish..
Julia, 07/06/2012 a les 21:03
+25
-0
Als 12 ja perdem la virginitat.. vaia juventud pff!
fsjk
shjef, 07/06/2012 a les 21:06
+24
-1
joderr!!! amb tot el respecte pero la que hu ha fet am 12 anys es una puta ehh!!! ofen, ja hu se, pero es k amb 12!!! k vol k li diguem? enhorabona? pues no la veritat, hu sentu pero no
Bons Consells *_*
Julia, 07/06/2012 a les 21:06
+1
-1
Grans consells per la primera vegada!

Petons Adolescents! muuaa*
ss
Anònimss, 07/06/2012 a les 21:32
+3
-15
Us parla un que ha follat molt, si ho feu sense preservatiu no passa res, pero et corres abans, és l'únic problema. I si patiu per l'embaràs, li fiques pel cul.
sdfsdf
fsdfsd, 07/06/2012 a les 21:34
+3
-1
ja q estem els i feu un esquema am passos a seguir...... perfabor...
$:
saraaa, 07/06/2012 a les 22:39
+12
-0
hola adolecents! jo trobo que si que esta be que ens expliquin aquestes coses. Si que pots anar a qualsevol lloc i pregunataro, pero molts cops fa vergonya! jo tinc un problema.. tinc un novio, i fa 3 mesos que estem en una relació, i ell ja em demana sexe, pero jo estic molt espantada per tema de malalties i tot aixo.. m'agradaria que espliquesiiu mes coses sobre aixo si us plau!
PD: per la qu ho a fet als 12.. lo teu no es normal;)
fdc
Anònim6, 08/06/2012 a les 00:14
+12
-0
jo tinc 16 anys i ho vaig fer amb un amic que estavem ''de lio'' jo estava força pillada, i un dia a casa seva sols i tal ho vem fer, jo em vaig enamorar d'ell fins les tranques, fa 9 mesos i encara ho estic, ell a les 2 semanes ja estava amb una altre... jo recoma-ho que ho feu amb qui estimeu, us estimi i hagi una confiança, si no, no val la pena, de debo.
wfgtgeth
Sandraaa., 08/06/2012 a les 18:53
+11
-1
Jo als 12 anys jugaba amb les nines.
ad
Anònimada, 08/06/2012 a les 21:08
+4
-3
Jo als 12 anys menjava conys
sako pako :$
:S, 14/06/2012 a les 22:30
+4
-3
a veure tio, aixo es un bon article pk jo amb els pares no hi pensu parlar en ma vida pero weno u.u'' i dsprs no cal fer parrafons dient que els pares existeixen tmb per preguntar aixo, pero nusaltres preferim per aki perke es mes facil i no ens fa tanta vergonya. i tio deixeuvus de xurrades destimar, que no tutom pensa el mateix i poden arribar a ser unes putes i fer-ho pk si i per ser mes popular. quin fastic de gent aquesta, que numes ho fa pk si xd u.u'' que hi farem... PETONS!
qwertyuiop
HelenWarrior, 05/07/2012 a les 23:15
+3
-3
El sexe és una cosa normal que totes les espècies de la terra fan, si hi ha gent jove que ho fa perquè li vé de gust, és perquè és normal que les hormones es revolucionin, que vulguin probar coses noves... el problema és de la societat.
mira
dani1999, 05/11/2012 a les 18:48
+3
-3
-1 Abere ke una persona o faigui mes abiat mes tard no bol dir
que no bolguem bol dir que pot ser que la bulguem guardar laprimera begada.
_2 que uns nens de 13 anys miri aixo no bol dir quebulgui fero
sino tabe pot buscar imformasio.
:)
noiacatorze, 26/11/2012 a les 20:03
+2
-1
Gracies!! tot i que em queda SUPER lluny...
jo crec que no follare mai! jjajajaj les meves amigues igual..

per cert aixo de que set retrassi la regla despres de la primera relacio sexual a una que conec li va passar i es va cagar molt!!
apren a escriure!
miramira, 26/11/2012 a les 20:03
+7
-0
El dani1999 nen apren a escriure bé i després en parlem em sangraven els ulls amb tantes 'b'!
apren a escriure!
miramira, 26/11/2012 a les 20:04
+3
-0
El dani1999 nen apren a escriure bé i després en parlem em sangraven els ulls amb tantes 'b'!
mal
asdfg!!, 26/11/2012 a les 20:09
+0
-0
jo tinc una pregnta, el primer cop que ho fas et fa mal?
esjesw
how low, 26/11/2012 a les 20:41
+1
-0
basta de reprimiros! el sexe és sa havent-hi amor o només complicitat, i es un camp que tiene mucho de sí. dona igual a l'edat que perdis la virginitat si és en l'ocasió aduecuada, i no crec que aquesta publicació estigui incitant a res... i si incita que pasa? a cas és dolent? molta gen de 13 anys està interessada en aquest tema, més que res per saber i per anar-se fen la idea quan els hi arribi el moment que per voler fer-ho ja. el sexe no ha de ser un tema vetat del qual no es pugui parlar d'ell obertament, el sexe existeix, està ahí y cuanto más sepáis mejor.
no critiqueu tant
Anònimaaaaaaaa, 26/11/2012 a les 20:47
+2
-0
potser en Dani1999 no escriu bé però té molta més raó que tota la gent que critica aquest article, que són els que tenen les ments tancades i no poden veure més enllà de la seva persona...
SI US PLAUU
:D, 26/11/2012 a les 22:38
+1
-0
ÉS MILLOR QUE ET FACI DITS ABANS LA PENETRACIÓ LA 1RA VEGADA?? GRACIES!