Relació tòxica
Hola! Us escric basicament per demanar la vosta opinió sobre un tema que em preocupa bastant. Fa bastants mesos que una de les meves millors amigues va començar un relació amb un noi amb el que, en un principi, érem amic. Pero ultimament ens estem adonant que hi han comportaments d’ell que ens resulten molt desagradables cap a ella, fins i tot em arribat a dir que te comporaments molt tòxics com per exemple que no li agrada que surti de festa si ell no hi está o que el simple fet de que parli amb algun amic fa que ell es posi molt insegur.
Sabem que ella sap que está en una relació tòxica ja que ens ho va dir i també s’ho va esmentar a ell en un moment de discussió, pero després estaba tan normal amb ell, com si res hagués passat.
Tenen una relació en la que discuteixen sovint. Relament ella sap el que pensem d’ell i de la seva relació pero no veim cap afer d’ella a deixar-lo, ni tansols en donar-se un temps.
Sabem que es la seva relació i que no ens hi podem ficar, pero es la nostra amiga i ens agradaría algun consell per nosaltres portar aquesta situació.
Laura Centellas

Hola!
En situacions com aquesta, el més important és assenyalar a la vostra amiga aquests comportaments desagradables i "tòxics" però de manera amorosa.
És a dir, si sou molt bruques quan li dieu o la tracteu de "tonta" perquè no deixa la seva parella, ella no se sentirà còmode per explicar-vos tots els problemes i se sentirà cada vegada més aïllada.
Per tant, recordeu-li sovint que és important per vosaltres, que l'estimeu tal com és, que és valuosa i vàlida, i que té moltes virtuts. Estigueu al seu costat, és el més important.
I quan us expliqui alguna cosa, escolteu-la i, abans de dir res, espereu a veure si ella fa alguna reflexió. És important donar espai a les persones per poder analitzar-se en veu alta. Mica en mica anirà obrint els ulls, però heu d'estar al seu costat.
De totes maneres, un tema IMPORTANT:  si veieu que la relació de maltractament s'agreuja, que s'aïlla de vosaltres, que la seva parella l'insulta o la menysprea, o algun altre tipus de comportament agressiu i masclista, serà moment de parlar amb la seva família i informar-los de les vostres sospites. D'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas