La seva ex
Fa 2 mesos que som parella, tot i que el conec des de fa 6 mesos. Des del principi sabia que té la seva ex vivint a casa seva des de fa molt de temps. Estic segura que no tenen cap sentiment romàntic entre ells dos i confio en ell, però mai he llegit d'una situació semblant i no sé com actuar, ja que tampoc vull semblar molt celosa, possessiva o controladora. Estic una mica farta de que me l'anomeni pràcticament cada dia (generalment és per queixar-se d'ella o només informació com per exemple "avui li toca rentar els plats a ella") i jo sóc la primera en dir que les coses s'han de parlar, que no falti mai la comunicació, però ja el veig prou atabalat, perquè no porten una bona convivència. Ja fa mig any que ella se n'havia d'haver anat, però s'ha allargat i el confinament tampoc ha ajudat. El més segur és que tindré paciència fins que se'n vagi, però després també em ve la "mandra" de pensar que, com que estan en el mateix grup d'amics, la seguiré veient. Ells dos han quedat com a amics i no m'hauria "d'afectar" tant que ella estigui tant present en la seva vida social, però no deixa de ser la seva ex d'una relació molt llarga. Quan es fan bromes de doble sentit, m'incomoda, però quan ho fa amb una altra noia, m'hi afegeixo i tot. No sé com actuar. Penso que el millor seria que ells dos tallessin el contacte totalment, però són amics i tampoc ho vull. Necessito que em posin una mica d'ordre en aquest caos, com a mínim saber per on començar.
Laura Centellas

Hola!
Entenem que la situació et pot incomodar i que els comentaris d'algunes persones tampoc deuen ajudar gaire...
Ara bé, si analitzem el que ens has explicat: ells ja fa temps que van tallar la relació, han hagut de mantenir la convivència pel confinament i la teva parella es "queixa" d'ella.
No sembla que hi hagi cap tipus de relació romàntica i tu mateixa ens ho dius.
Així que hauràs d'aprendre a conviure amb el passat de la teva parella. És a dir, aquesta persona forma part del seu passat, però també del seu present (tot i que d'una altra forma).
Si ho necessites, parla amb la teva parella i demana-li què va passar amb la relació (per què es va acabar?), potser els motius que et dona t'ajuden a tranquil·litzar-te una mica i treure tots aquests fantasmes.
Finalment, la decisió és teva en escollir si vols estar amb la teva parella (i les seves circumstàncies) o decideixes que no ho vols tolerar i deixes la relació.
Esperem haver-te ajudat una mica,
Una abraçada!
La Laura Centellas