Por al futur
Ja fa setmanes que porto pensant en aquest tema i hi ha moments que no m'ha deixat ni fer altres coses de la ansietat i engoixa que m'ha donat i esque penso molt en el futur, quan m'hagi d'independitzar, a part tinc molta por a que els meus familiars morin i sempre em posso a pensar en les pitjor situacions... A part a vegades veig que tots els meus amics i amigues que tenia de petit i jugavem al pillapilla al pati ja estàn perdent la virginitat, bebent molt alcohol, etc. No es que em senti inmadur, però m'inquieta això de que els meus amics facin aquestes coses i jo encara no em vegi capaç.
Laura Centellas

Hola!
El més important de créixer és la AUTONOMIA a l'hora de prendre decisions. És a dir, no seràs més gran perquè beguis alcohol o tinguis relacions sexuals, sinó que seràs més gran quan prenguis la decisió per tu mateix. Si no et ve de gust beure alcohol, fantàstic! És la teva decisió i és vàlida!
Per altra banda, és evident que a vegades el futur ens pot angoixar i ens pot fer creure que no estem preparats. Però això passa possiblement perquè estem mirant massa enllà. Centra't en el dia a dia, en objectius més petits. Per exemple:
Per independitzar-te abans necessitaràs una feina,
Per tenir una feina amb un sou complet, potser necessitaràs algun tipus d'experiència prèvia.
Ara mateix, quina possibilitat real tens de començar a treballar?
Potser pots trobar feina a hostaleria, en algun casal d'estiu, fent de cangur,...
I així amb tot. Poc a poc, sense avançar esdeveniments. Pas a pas ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas