Orientació sexual
Hola!
Primer de tot, m'agradaria agrair l'ajuda que brinda aquest consultori respecte al meu autodescobriment i la meva vida adolescent en general!
Volia parlar sobre el següent: Sóc un noi i últimament estic donant mil voltes en si sóc gay o bisexual. Descarto l'heterosexualitat perquè sé que els nois no només m'atrauen, sinó que també m'enamoro d'ells i em puc imaginar la meva vida amb un noi. La qüestió és que crec que mai m'he enamorat d'una noia, però que sí sento excitació. De tota manera, no em veig capaç d'imaginar-me la meva vida amb una noia i, per tant, no sé si realment em puc arribar a enamorar d'una noia o només em pot atraure. L'enamorament i l'atracció/excitació són paraules diferents, veritat?
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Sí, l'enamorament i l'excitació són coses diferents, però també poden donar-se al mateix temps.
L'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem, és a dir, amb qui establim relacions d'intimitat, compromís i passió. No es defineix en funció només de qui ens atrau o ens excita.
No et pressionis, les situacions i circumstàncies que vagis vivint, t'ajudaran a saber de qui t'enamores i amb qui vols establir-te com a parella. El més important és que puguis gaudir de la teva vida sexo-afectiva i estimar a qui tu vulguis, de forma lliure!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas