Em dona complexe
Hola, tic un problem que m’esta amargant la vida des de fa molt de temps. Tinc molt de complexe de la mida del meu penis. Em medeix 12-13cm. Això ha fet que encara no hagi estat mai amb una noia tot i que ja tinc 19 anys....
A més a més tinc fimosis i em fa cosa operar-me i voldria esperar i intentar tenir relacións per primer cop a veure si no em fa mal. Però això encara em posa més nerviós, per si resulta que no puc fer-ho pel dolor i faig el ridícul davant la noia amb la que ho faci....
Laura Centellas

Hola,
Pel que fa a la mida del penis, et podem dir que la normalitat va vinculada a la mitja, i la mitja catalana és de 13 cm en erecció. Un penis considerat "normal" és a partir dels 8 cm en erecció. Per tant, 12-13 cm de llarg està dins la normalitat segons les estadístiques. Per tant, fora complexes i estigues tranquil!
Referent al tema de la fimosi, amb la masturbació tens dolor? Entenem que un metge ho ha valorat i és qui t'ha dit que tens fimosis i que t'hauries d'operar, no? Pots esperar a tenir la teva primera relació sexual, i veure que tal, però si tens dolors o dificultats en la masturbació és molt probable que també et passi amb la penetració. Pots demanar una nova valoració per un metge especialitzat.
Sentir-se nerviós davant de la primera vegada és força habitual! Ni la mida del penis ni un tema de fimosi ens hauria d'avergonyir o fer-nos sentir ridículs. Segurament la confiança que tinguis amb la persona amb la qual decideixis tenir relacions sexuals t'ajudarà a sentir-te més segur!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas